Gå til innhold

Utslett i ansikt... spm og bekymringer

Anbefalte innlegg

Hei,.

Henvender meg her siden jeg ikke finner noe fornuftig når jeg googler..

Sønnen min er 1,5år. Pga sykdom når han skulle ta mmr vaksinen, tok han den ikke før for ca 1,5uke siden. Denne helga har vi vært forberedt på symptomer...

Saken er den at i dag når han våknet opp hadde han røde roser i kinnene og var rød på haka. Huden er litt stiv i kinnene. Akkurat som om han har vært ute i kulda og fått litt tørre røde roser i kinnene. Er kun i kinnene og haka han har utslett... Han har ikke spesielt feber,almenntilstanden er helt ok(kanskje litt mer sliten enn vanlig)...Han har litt tett nese...Det har han hatt noen dager nå.

Så kommer spm...

Hva tror dere? er dette symptomer på vaksinen eller kan det være den femte barnesykdommen?

Jeg er jo litt nervør for at det er den femte barnesykdommen.. ikke pga han, den er jo ikke farlig for barnet.. men jeg er gravid og den kan visst føre til alvorlig forstersykdommer om jeg blir smittet. Ganske vanskelig å ikke bli smittet når sykdommen smitter før utslettet kommer..

Hva tror dere?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143588352-utslett-i-ansikt-spm-og-bekymringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er mer hele haka som er rød....

han har bare toårs jekslene igjen han:) de jobber han med litt om dagen tror jeg men han sikler 24/7 uansett pga cp. Så tror ikke det er derfor...

Ellers takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...