Gå til innhold

Er jeg "for gammel" til og få et barn til? blir nesten 40 når, barnet evt. kommer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jennifer Lopez var 39 år da hun fikk tvillinger. Elin Sogn og Mona Grudt var 38 år da de fikk sitt siste barn. Tror ikke det er trist for noen av barna deres, jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge alt tilsier at du kan få et barn til så er det bare å kjøre på :) Du kommer til å få tett oppfølging, og så lenge du har tid, lyst og ork så skulle dette gå fint ;)

 

Mamma fikk beskjed om at hun var steril, så da de var i midten av 30årene adopterte de søsteren min og meg. Da hun fylte 40 ble hun plutselig gravid allikevel. Tror nok noen syns det var gammelt den gang, men i dag er hun 67 år og lillesøster ar 26 år, og nå er det ingen som tenker på at hun var over 40 da hun fikk minstemann. Hun er en sprek dame, har alltid vært, så det har aldri vært snakk om at hun var for gammel til å få et barn da hun var 40 år.

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hva man føler selv det?

 

Det spiller da fint liten rolle hva andre mener om din alder og når du velger å få barn. Det finnes da ikke noe fasitsvar på hvilken alder man bør være i når man får barn. Første eller siste. Det som er rett er når det føles rett for deg. Alle aldersgrupper har fordeler og ulemper.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på deg og hva du vil. Hvordan er formen din ? Jeg er for aksept av mødre i alle aldre! Er du for gammel så blir du ikke gravid. Naturen ordner opp i det. Hilsen meg som ble mor som 20 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke..

Min mamma fikk nr 3 når hun var 40, og da var jeg 16 år..hun tenkte ikke da på egen alder, men aldersforskjellen til meg og barnet..

Det ble faktisk bare positivt og vi har hatt verdens beste forhold hele tiden, i dag er hun 18 og jeg er 34 år..

 

Jeg har 2 barn selv og minste her er 7 år, vi prøver nå på nr 3..

 

Lykke til..jeg synes det er fantastisk med eldre og modne kvinner som får barn-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIN grense for "for gammel" er 45 år.. Om det ikke skulle skje et uhell da, og det må vurderest opp mot ev sykdom... (Dvs et friskt barn er en ting, men om du VET du får et "handicappet" barn som trenger mye oppfølging..)

 

Jeg var 39 likefør poden kom, og vi prøvde på nr 2 året etter, der jeg mistet i uke 9.. Etter det har ingenting "skjedd!" Så da er det vel alderen som har stoppet opp selv, og har dessuten fyllt 45 år..

 

Litt annerledes når du hat barn fra før av også.... Enn å starte etter fyllte 40 år...

 

Bare "kjør på!"

 

..og Lykke til..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke det, da jeg nettopp oppdaget at jeg er ca 6 uker på vei og vil blir godt og vel 41 når Lille kommer:)

 

Min datter på 14 år svarte så klokt da jeg spurte henne om hun ikke syns jeg er for gammel til å få flere barn, "men mamma, du er jo så ung til sinns:)". Jeg klorer meg fast til de ordene og håper på det beste:)

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oj. Nå ble jeg gledelig overrasket!! Hadde regnet med en masse pepper, siden jeg kunne tenke tanken og få barn så seint!

 

Tusind takk damer!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempefint om h*n på 6 skulle få søsken! At du er 40 spiller ingen rolle. Sett igang! Du kommer aldri til å angre på at du gikk for 2 barn, det er kjempekos med søsken!

 

Har aldri skjønt hvorfor det er så viktig med "aldersgrense" for når kvinner kan få barn, det begrenser seg jo naturlig av seg selv. Dessuten er det min erfaring at modne mødre ofte er kjempegode mødre for barna sine. De er ferdig med alt "tant og fjas" og har ingen problemer med å legge egne behov til side og gjøre de rette prioriteringene for barna sine.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 41, vet ikke om jeg er ferdig enda.

Jeg må gjennom ivf og eggdonasjon, kan være jeg tar et siste forsøk.

Har tre fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør. Jeg er 40 selv og jeg mener det er i eldste laget. Rett og slett fordi risikoen for at noe er galt er mye større, men også at jeg er svært nær pensjonsalder når barnet blir myndig hvis jeg skulle fått en til nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...