ToneC Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Har forsøkt å legge han litt tidligere nå i håp om at han kanskje sover litt mer.. Men våknet 0400 forleden natt og 03.00 i natt.. I går kveld sovnet han av seg selv 19.30, og vil ikke vekke han igjen. Men hva skal jeg gjøre når han våkner og NEKTER å sove videre.. La han ligge i senga si og sutre litt? Tror ikke det hjelper at han får oppmerksomhet og "service" for han sovner jo ikke av den grunn. Han er 14 uker. Tror jeg må legge han senere i kveld igjen.
Foccacia Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Vet ikke om kanskje er litt ung til å forvente at han skal sove 12 timer på natta før han står opp (med mat innimellom såklart), husker min også holdt på sånn en stund rundt tre - fire mnd. Jeg var litt streng, og tok han ikke ut av soverommet før 06. Han fikk såklart pupp og jeg var der inne (hadde madrass der en goood stund) men markerte at det ikke var dag ennå. Funka iallefall her etter en stund. Da fikk han mat og sov videre.
ToneC Skrevet 18. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2011 Ok:-). Men han har sovet mye lenger med litt oppvåkning for mat tidligere, men nå er han virkelig LYS våken midt på natta. Men jeg har tatt han opp i senga, sikkert dumt. Får prøve å legge han litt senere, og la han sove litt lenger på morgenen.
Foccacia Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Flytta han foresten på eget rom når han var 4 mnd, han våknet hver 2-3 time natta igjennom før det og brukte tid på å sovne igjen. Jeg fikk liksom ikke sove noe særlig imellom. Det hjalp også på hele greia syns jeg, også ift. å våkne tidlig.
Foccacia Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Ja, kanskje han om en stund er klar for å legge seg tidligere og sove lengre på morgenen. Fryktlig slitsomt å stå opp 4-5 iallefall :/
ToneC Skrevet 18. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2011 Han sover for seg selv nå, derfor jeg ta han opp i senga.. Litt slitsomt å løpe frem og tilbake mellom han og min egen seng.. Men to nette her sov han i gjennom. Fra ca 21.30-05.30. Bare tenker på at det er så sent å legge han. Han er jo så trøtt mye før.
Gjest Madolyn Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Uff og uff Etter å ha lest en del innlegg her inne om søvn, så virker det som om mange babyer endrer sovemønster rundt 4 mnd og sover annerledes en stund. Håper det går over med de utrulig tidlige oppvåkningene Sover han noen lengre lurer på dagtid, slik at du kan få slappet av og hentet deg inn litt? Har lest her på bim om flere med babyer som sov lengre dersom de ble lagt tidligere. Min baby var motsatt; sov bedre og lengre når han ble lagt mye senere. Viktigste er at du er konsekvent og observerer effekten over et par uker, for å kunne se en sikker effekt. Dersom èn natt blir ille, så betyr det ikke nødvendigvis at leggetiden var feil, men f eks magevondt, tenner eller bare litt urolighet hos babyen. Hang in there
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå