Gå til innhold

Låsning i nakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jenta mi har fått en nakkelåsning.. Når hun ligger på rygg har hun hodet like mye til høyre og venstre,men i det siste når hun har ligget på magen,vrir hun hodet til høyre mens hun løfter hodet. Helt vridd til høyre hele tiden. Hvis jeg prøver å legge hun ned med hodet til venstre,vrir hun det bare mot høyre igjen.. Så nå vet jeg ikke om jeg kanskje burde legge mage/nakketrening på is til hun får behandling? Så hun ikke får veldig mye sterkere muskler på høyre side som kanskje gjør det verre..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille har vært stiv i nakken siden fødsel og har hatt en favoritt side. Vi har fått kiropraktor hjelp og han er nå mye bedre:) Han har fortsatt en favoritt side,men bruker nå begge sidene mye bedre. Pga dette har magetreningen blitt veldig forsinket rett og slett fordi han tydeligvis har fått vondt av og ligge på magen og derfor blitt veldig sint. Jeg hadde fått noen til å se på nakken/ryggen hennes bare for sikkerhets skyld.

Jeg skjønner jo nå i ettertid at på grunn av min sønns stive nakke at det er derfor han nektet og ta pupp:( Gjorde sikkert alt for vondt i nakken.

Skrevet

Vår har også hatt låsning, og fått behandling av kiropraktor. Fikk noen tips for å få styrket musklene, og et av dem var å la ham ligge mye på magen.. En variasjon er å la ham ligge på magen på l¨rene mine sånn at hodet er ved knærne, og at jeg satt med løftede knær sånn at han lå i oppoverbakke. Da ble det ikke så press på nakken.

Skrevet

Bestilte du time selv eller fikk du henvisning fra lege,min<3? :) Tenker på ventetid.

Skrevet

Takk for tips gulda! :) Eneste er at jeg er litt redd for å styrke musklene hennes på høyre side ytterligere sånn at hun blir veldig skjev i muskulaturen.. :P

Skrevet

du kan ringe selv. jenta mi på snart 6 mnd har gått til manuell terpaut siden hun var 4 uker.

gutten min på 4 år har gått til samme manuell terapaut i 5 mnd....

begge sliter med låsninger i rygg og nakke. gutten min har kiss syndrom, mest sannsynlig hatt det i alle år uten at vi har visst det.

Skrevet

Bare og ringe selv, er vel gratis behandling hos begge to tror jeg???

Skrevet

Vår frøken hadde skjev nakke fra fødselen. Hun klarte heller ikke ta puppen fra starte men vi kom forholdsvis raskt til behandling og fikk orden på det. Synd ikke min<3 fikk det! Vi var nok heldige fordi en veldig behjepelig jordmor på sykehuset mistenkte dette å sendte oss til fysioterapaut før vi fikk dra hjem. Har desverre nå i ettertid hørt at det er få sykehus og helsestasjoner som faktisk ser og gjør dette.

Du kan bestille time hos manuelterapaut som er billig men ofte lang ventetid, eller så kan osteopater og evt. kiropraktor hjelpe til. Du bestiller time selv uten rekvisisjon.

Denne siden har mer informasjon: http://www.kiss-kidd.no/

Skrevet

Skjønner det, men var før vi hadde vært hos kiropraktor vi fikk tipset. Fysio på helsestasjonen sa at på magen kan de bevege hodet flere veier enn i ryggleie, og det alene kan få opp låsninger i noen tilfeller.

Jeg tok kontakt med helsestasjonen med mine mistanker. De satte meg opp på time til fysio der, som anbefalte noen øvelser og at vi skulle ta kontakt med kiropraktor.

Synes du skal ta kontakt med noen! Ikke lett for oss å vite om mistankene stemmer..

Flere tegn på låsning, men et av dem som var tydelig hos min var at han beveget armene og bena mer på den ene siden enn den andre. Han lå som en banan, hadde favorittside, og slet mer med å ta tak på den ene siden enn den andre når jeg ammet.

Håper du finner ut av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...