Gå til innhold

Trenge råd - har fått kattunge. Noen som vil hjelpe meg litt ?

Anbefalte innlegg

Vi har aldri hatt katt før, så ingen erfaring. Lurer på mye ;)

Vi fikk kattungen på fredag og jeg begynner på jobb på tirsdag morgen - er det da greit at kattungen er inne på kun 1 rom ? selvsagt med mat, vann og kattedo , leker osv ?

Jeg ser jo det at han er helt vill når han leker, da synes jeg det er litt uttrygt at han løper rundt hele huset når vi er vekke - hva tenker dere om det ?

Om natten ( 2 netter til nå) har jeg hatt ham inne på et rom og lukket døra. Han har selvsagt hatt alt han trenger da. Har ikke hørt et pip fra ham da.

Hvis noen har noen gode tips - please, bare kom med dem :)

Vi koser oss med kattungen, men kjenner jeg er redd for at den skal få for lite stimuli når hverdagen setter inn.

Da håper jeg at mange vil skrive her :) takk på forhånd.

Fortsetter under...

Katter sover mye på dagtid (en katt kan sove opptil 15 timer i døgnet) så å ka katten på et rom, med alt katten trenger, høres helt greit ut. Katten vil uansett helt sikkert sove mye mens dere er på jobb.

Katter trenger kos, mat, vann, husly og kjærlighet. Resten, som stimuli,sørger katten mye for selv. Katter er selvstendige dyr. Så en katt vil fint klare seg alene mens dere er på jobb. Skal dere reise bort en helg så sørg for at noen ser til katten.

Det syns jeg var rart 10:08 for etter min erfaring skal man ha de minste kattene på et avgrenset område den første tiden (når de er alene) fordi det føles tryggere for dem. Vi lukket alle dører og lot katten være på stua når vi var på jobb frem til at han var helt trygg på leiligheten.

Hvis dere skal ha innekatt vill jeg ha fått en katt nummer to.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...