Gå til innhold

hvor mye og hva spiser deres 6 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer, så her går det fremdeles i pupp, grøt på kvelden av 1 dl vann.

Skrevet

Datteren min er nå 5 mnd og 10 dager da.. Men jeg fullammer og hun får et grøtmåltid om kvelden. Har tenkt til og begynne med et grøtmåltid til på dagen om et par uker :o)

Skrevet

Han får halv porsjon grøt på morgenen (med fruktpurè til, ble visst lei av grøtsmaken), ca halvt glass fruktpure ca 10-12, middagsglass (akkurat begynt med dette, så har ikke spist så mye enda, men i underkant av et halvt glass) kl 15, full porsjon grøt med fuktpure kl 18. Innimellom og i tillegg til dette ammer jeg. Han spiser ca 2-3 ganger på natten, så har økt på litt på dagen nå i håp om å få sove.

Skrevet

To til tre: samme her; håper på færre oppvåkninger per natt når gutten får mer fast føde på dagtid :) Jeg kommer til å pumpe meg en del; livredd for å miste melken før han sover rundt - greit å slippe flaskestyr på natta dersom man kan...

Har lest at når babyen blir 6 mnd, så trenger de jern, da overskuddslageret de har hatt siden fødselen begynner å bli tomt. Hva gir dere babyen for å få i dem jern fra 6 mnd alder?

Skrevet

Jenta mi spiser 1 porsjon grøt til lunsj, ca 2/3 middagsglass + fruktmos til middag, 1 porsjon grøt med most banan til kvelds. Ammer til måltidene pluss når vi står opp. I tillegg ammer jeg 2 ganger i løpet av natten, noe jeg håper vi snart kan slutte med....

Madolyn: De fleste grøttyper er jernberiket så vidt jeg har skjønt?

Skrevet

Men er det nok for babyens totale døgnbehov for jern, etter at de har fylt 6 mnd? Jeg skal spørre på helsestasjonen på 5 mnd kontrollen, men tror de har behov for mer jern enn bare det som er i en daglig grøtporsjon..

Skrevet

Ville tro det er slik at jernlageret ved 6 mnd alder fortsatt er såpass at supplement gjennom fast føde er tilstrekkelig. Er jo mange babyer som bruker lang tid på å venne seg til fast føde, og antar at det er forsvarlig.... Og så er det jo forskjell på jerntypene som brukes i grøt, noen er lettere opptakelige i tarmen enn andre. Uten at jeg husker navnet ;-) men alltid lurt å sjekke med fagfolk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...