una1 Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Vi sitter og ser på babycaller på nettet og lurer på om vi skal kjøpe med eller uten kamera. Har dere noen gode råd? Argument den ene eller andre veien? Kommer nok til å bruke den noe her hjemme, på besøk/reise og kanskje i vogna på terrassen....
maimamma11 Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 jeg føler kamera blir overflødig. det trekker vistnok veldig mye batteri. og så ser jeg ikke helt poenget, for å være ærlig. føler litt det er en "moteting". men har aldri testet, så vet egentlig ikke...
A_K Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Enig med maimamma11. Kamera er unødvendig.
Kreps 71 Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Vi har babycall med camera er er superfornøyd med det. Jenta vår er veldig tidlig ute motorisk og hun har rullet rundt siden hun var 2,5 mnd, nå er hun 4 mnd. Dette gjør hun også i sengen og vi må stadig inn og snu henne over på rygg når vi ser at hun ligger på mage. Til daglig har vi monitoren koblet til strømuttak og bruker derfor ikke batterier. Vi har den som fikk best omtale fra Motorola og hadde helt klart kjøpt den samme igjen.
verpesyk81 og lillesnusk Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Jeg hadde opprinnelig ikke tenkt at vi trengte med kamera, men mannen min ville det - så da ble det et slikt. Det trekker mye strøm om den bare går med batteriet, men vi har den alltid i stikkontakten - så det er ikke et problem. Den står stort sett fast på soverommet, klar til natten. Bor i to etasjer, og vi synes det er superflott å kunne se på lillemann når han sover - for å se hva som skjer. Noen ganger kommer han med"indianerhyl" på kvelden etter han har lagt seg, men fortsetter å sove. Hvi vi ikke hadde hatt kamera, hadde vi nok gått for å sjekke. Så sånn sett, sparer det oss for noen turer opp og ned trappen. Og de gangene han har snudd seg på magen, hadde vi nok ikke fått det med oss, om han ikke hadde begynt å våkne/skrike - så da er det greit med kamera. Så jeg har fått snudd han med en gang igjen ) Jeg er litt engestelig for å la han sove i vogna utenfor inngangsdøre - jeg er faktisk redd for at vogna med han i skal bli tatt! (sikker urasjonelt, men...) Så jeg bruker av og til å sette babycallen ut på vogna, så hadde jeg iallefall fått med meg om det hadde skjedd noe. Når han står på balkongen, bruker jeg den ikke - for da har jeg døra på gløtt slik at jeg hører han. På reise synes jeg det er kjempefint å ha den, for det ikke alltid man vet hvordan "forholdene" er der man kommer, og da er kamera flott! ) Vi har Phillips Avent babycall med kamera, og er veldig fornøyd med den. )
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 Vi har også Phillips Avent babycall med kamera, og er super fornøyd med den. Personlig har jeg litt vanskelig for å stole på sånne elektriske duppeditter, men det blir lettere når jeg kan se ungen med egne øyne på kameraet.
Lille- MO Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 jeg har prøvd begge og jeg ble rett og slett forstyrret av den med camera, for jeg ble jo konstant sittende å se på denne skjermen.. så jeg har gått over til bare lyd og det fungerer veldig bra.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 Hei:) Vi fikk i gaven en Phillips Avent babycall, og jeg synes først det virket litt dumt. Hadde sett for meg en enkel som kunne stå i vogna ute når han lå og sov..... Men jeg bare elsker den:) Vår står også i stikkontakten, og jeg bærer skjermen med meg over alt:) Nå på dagtid sover han oppe i senga si med lukket dør, vi har katt:) Og jeg kan holde på nede, ha på vaskemaskin og tørketrommel, og bare kaste et blikk på skjermen når jeg ønsker:) På natten har jeg den på nattbordet, og er jeg våken kan jeg bare snu meg å se at Mini har det fint:) Nå har aldri min villet sovet ute i vogna, så derfor savner jeg ikke den funksjonen. Men skulle dette endre seg, kommer jeg til og kjøpe en billigere med bare lyd, for vi forguder vår med web kamera og skjerm:))))))
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Som akkurat nå, mini ligger oppe på rommet sitt og sover, mor sitter ned på pc`n og både vaskemaskin og tørketrommel jobber på Og jeg kan bare kaste et blikk på skjermen i ny og ned for å se om han våkner. I sted hørtes det ut som han våknet, men så på skjermen at det ikke var fult liv, så ventet litt og han sovnet igjen:))))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå