Gå til innhold

Har 160.95 kr i timen. Lite, passe eller bra? u/t


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel helt ok det? Synes det kommer litt an på åssen jobb man har egentlig. Jeg tjener ca. 165 kr/timen. Men synes lønna er dårlig i forhold til hva jeg gjør på jobben, og hva jeg kan utsettes for på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har 167 i timen. uten tillegg. jobber i butikk. jobber så mye kveldstid at lønna er sjelden lavere enn 185 i timen.

 

ingen relevant utdannelse.

(har utdannelse men ikke innenfor butikk. skulle jeg ha brukt utdannelsen min ville lønna ha vært endel bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du 313 852 kr i årslønn og det er vel lite mot passe alt etter hva du jobber med og hvor lang utdannelse du har + din alder og hvor lenge du har jobbet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hva jeg har i timen, da jeg jobber som lektor og har ein slags fastlønnsordning. Men viss jeg tar vikartimer, er grunnsatsen ca. 430 kr, for 45 min undervisning. Dette er før skatt. Dersom jeg hadde jobbet 100% stilling, hadde jeg fått overtidsbetaling på dem i tillegg...

 

Men, har utbetalt i overkant av 19 000 i mnd i 80% stilling, og skal da ha ei arbeidsuke på omtrent 33 timar (dette inkluderer undervisningstid, forberedelser og etterarbeid, møter og alt som må gjøres i jobben min). Viss jeg regner litt på det, vil timesatsen etter skatt være ca. 140-150 kr. Før skatt vil vel det være i omtrent 210 kr, pr hele time arbeid.

 

Så det kommer vel an på hvilken jobb du har og hvilken utdannelse du har. Jeg med 7 års universitetsutdannelse, men ingen ansinitet enda, har ca. 210 kr i timen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et spørsmål som det er helt umulig å svare på.

 

Jeg har omtrent det samme som ufaglært og synes det er helt ok betaling. Men hadde jeg hatt utdannelse eller hatt en litt mer "farlig" jobb ville jeg sikkert synes at det var litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du jobber i butikk HI, og lurer på om du har ok lønn, så kan jeg anbefale deg å sjekke opp tariffen til handel og kontor! ;) der får du nok svaret du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i dagligvarebutikk og har nøyaktig lik timelønn som deg.Synes ikke det er galt,siden jeg ikke har utdannelse.Stiger hver april,tror jeg:-)Får jo mer på kvelder og lørdag.Problemet er vel heller at jeg kun jobber deltid.Lønnssatsene finner du på:Butikksjef.com:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 35% fast...helt håpløst!Jobber mye ekstra.Lever fra uke til uke på en måte.Jobber i gjennomsnitt 70% pr. år.Har ikke barn,så det går greit:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig da. Håper du får noe mer fast. Når ungene var mindre jobbet jeg på helseheim og hadde det sånn. (hadde bedre betalt der enn i butikk, men det hjelper lite) Visste aldri når jeg skulle på jobb og hvor mye som kom inn den mnd. Greit i henhold til sykdom og det da, men ellers kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk...det er mulig at jeg kanskje kan få mer etter nyttår.Butikken skal flytte til nytt og mye større lokaler,så da kunne det bli muligheter.Har aldri hatt under 10.000 utbetalt pr. mnd,så har det beløpet som et minimum å basere meg på:-)Har heldigvis en mannn med full jobb,så det går absolutt rundt her.Gidder ikke ta utdanning heller...er 34 år og ferdig med skolebenken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...