Gå til innhold

Har du strekkmerker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg har strekkmerker på puppene etter puberteten, men de har aldri plaget meg. Nå har strekkmerkene har ankommet magen min, synes det er hakket verre. 3 uker til termin. Noen tips? Oljer magen. De er hvite og huden kjennes litt ruglete ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har på mage, rompe og lår. Vakkert, virkelig vakkert. Fikk på magen i sv.skap nr. 2, og de ble mørkelilla før fødselen. Magen får aldri fasongen tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt på lår og hofter fra puberteten, og MASSEVIS på magen fra da jeg var gravid. De var først rødlilla, men ble hvite med tiden. Har ingen tips, enten får man det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig og ikke fått et eneste strekkmerke etter 2 tette fødsler.

Har også en tatovering på magen som er like hel og fin som før jeg fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg MYE i ungdomsperioden, så jeg har strekkmerker på puppene, magen, lårene og armene. Har aldri vært gravid, men den dagen jeg blir det trenger jeg iallefall ikke å være redd for å få mange strekkmerker, for det har jeg jo fra før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk også på puppene, i elleve års alderen, gøy i gymmen .... Fikk ingen i graviditeten men har oppdaget noen på innsiden av lårene i tillegg til plenty på hoftene =) Som min sønn sier(påvirket av mor) , det er levemerker mamma, kroppen din forandrer seg (kremt) hehe herlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk først noen i låret da jeg kom i puberteten. Var veldig flau over det, og trodde jeg var så tjukk. Men den blyanten jeg var før jeg fikk litt former var det ikke rart at huden strakk seg så mye. Var syltynn som barn.

 

Når jeg ble rundt 15 år gammel fikk jeg også noen strekkmerker på "kjærlighetshåndtakene". De har plaget meg aller mest (innen den tid jeg fikk de hadde de på lårene forsvunnet). Innsiden av lårene er nå enda enkelt å skjule, det er ikke de håndtakene.

 

De jeg fikk når jeg var rundt 15 år var nesten usynlige når jeg ble gravid som 17 åring. De ble mer synlig da, men kom ingen nye strekkmerker i graviditeten. Strekkmerkene kom når den gigantiske magen krympet, og da fikk jeg noen dype under navlen. Heldigvis er de litt bleknet nå, men de synes aaaaltfor godt enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mann får strekkmerker eller ikke, kommer ann på bindevevet vårt! ganske urettferdig, men veldig sant :) ...så om mann har "godt" bindevev, så kan magen bli så stor den bare vil under svangerskapet, og ingen strekkmerker dukker opp! ....og om mann er uheldig og har et "dårlig" bindevev, så kan mann oppleve å få mange og store strekkmerker over hele magen, selv om mann har en liten mage under svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte å klø litt på sideflesket da det nærmet seg termin. Dette ble mer markant etter fødselen; det jeg trodde var et lite utslett var lilla strekkmerker. Har begynt å minske litt nå 5 mnd senere. Fikk ganske med en gang strekkmerker på puppene da melken kom for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også ca 3 uker før fødsel. Mage, bryster, rumpe og lår. De er nesten falmet helt i farge, nå etter 9 måneder og de skjemmer meg ikke på noe vis. Det er genetisk om man får dem elle rikke og det er ikke no eå gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at for mye karbohydrater i kosten (mye søtt) gjør at de som er disponert får mer og større strekkmerker.

 

Tilskuddet Korall Kalsium hjelper bl.a. bindevevet i kroppen, så det kan være lurt å ta. Og så er det nok viktigere å "smøre" kroppen innvendig med riktige typer fett, enn det er å smøre den utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt strekkmerker på puppene siden puberteten, men de har alltid gått i samme fargenyanse som huden, så jeg kan ikke se dem, bare kjenne dem.

I uke 31 i første svangerskap "sprakk" hele magen :P

Våknet en morgen med voldsom kløe på magen, og da jeg kom inn på badet og fikk se meg i speilet var hele magen full av lilla strekkmerker. Alle kom på en gang. Fikk også noen små merker på hofte/lår, men de bryr meg egentlig ikke.

Nå er jeg i uke 35 i andre svangerskap, så langt har det ikke kommet noen nye. Men egentlig gjør det vel ingen forskjell, sånn som jeg allerede ser ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en del strekkmerker i mitt første svangerskap, var da 17-18 år og det føltes som verdens undergang. Fikk først på brystene, men disse er helt lyse i dag, deretter fikk jeg på baken, og innside-utside lår hvor sistnevnte er de som plager meg mest og som synes best den dag i dag. Fikk ørlite på magen også, men disse gir jeg blanke F i.. Har lært meg å leve med dem, det er jo ikke så mye annet man kan gjøre for borte blir de aldri uansett. Er forresten utdannet hudpleier og å smøre huden med olje eller krem/lotion hjelper lite da det som oftest er svangerskapshormonene som utløser strekkmerkene, det KAN hjelpe, men da til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Har to tette, men ikke et eneste strekkmerke.

 

Som flere andre her sier, så har det nok med arv å gjøre og er lite du kan gjøre for å motvirke det.

 

I min familie er vi 3 søstre som har født mange barn, men hverken min mor eller noen av oss søstrene har strekkmerker, så det ser ut som vi har heldige gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...