Gå til innhold

Hvorfor bruker dere dunpose i bilstol?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere ikke varmeapparat i bilen? Hvis bilen er kald når dere setter dere inn for eksempel, så vil jo uansett gradene stige under bilturen.. Eller bruker dere bilstolen til andre formål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som over.. Jeg må ha minste med når jeg skal levere største i bhagen til vinteren, og her er det gjerne mellom 25-32 minus.. Greit å ha noe godt å varmt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dunpose når min brukte babybilstol, men husker jeg tenkte at jeg burde hatt det, og at det så praktisk ut. Bedre å ha babyen i en varm dunpose enn i masse klær.. Hvertfall når man tar ungen inn og ut av bil, butikk, hus, barnehage (ved levering av eldre barn). Sikkert kjappere å ta babyen i stolen i en pose enn på med masse klær. Hvertfall om babyen er 0-6mnd og ikke så bevegelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forsto på en måte det.. Men tar dere den ut av stolen da når det blir varmt i bilen? Ungen må jo koke oppi der når det blir varmt i bilen.. Tror jeg holder meg til ullpledd jeg, som jeg tar av når vi har kjørt et stykke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den fordi

- jeg liker ikke å kle barnet på unødvendig mye

- har vinterbarn, altså når vi skulle ut måtte barnet skjermes for vær og vind - og dunposen gjorde en god jobb!

- jeg slapp å stramme og slakke på selene pga mindre og mer klær for hver gang setet ble brukt

- isteden for å bruke lang tid på påkledning kunne vi bare gå rett ut å sette oss i bile, var heller ikke nødvendig å forvarne bilen noe særlig fordi babyen allerede var god og varm

- det ble ikke for varmt, og ikke for kaldt. Deilig temperatur!

- hadde det vært jeg som skulle sitte i et sete ville jeg heller satt i en stor dyndyne enn ørten lag med klær

- ENKELT OG GREIT

- hvorfor IKKE bruke dunposen?

- raske turer på butikken gikk helt greit selvom det var kaldt, det var å åpne glidelåsen inni bilen og lukke glidelåsen når vi gikk ut, ta med seg setet og gå.

 

foretrekker du at barnet ditt først må fryse på begynnelsen av bilturen for å deretter koke over pga for mye klær? Det gjør ihvertfall ikke jeg... dunposen var gull verdt og jeg var veldig glad i den da vi kjører mye bil, spesielt typisk korte turer hvor bilen ikke rekker å bli ordentlig varm mellom hver gang og vi ikke skal være lenge et sted slik at vi må pakke ned i vogn, tepper og dyner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser for meg å åpne den opp ja eller noe dersom man kjører sålang at det blir varmt i bilen.. Skal ikke koke ungen heller =P Ikke sikkert den blir brukt til sånne turer engang.. men om morgenen er den genial. Vi har bare 5 min til barnehagen, men i 30 grader er det for kaldt til å gå med så små, så da er den ypperlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setet er ofte kaldt. Dessuten er det glidelås som bare er å lukke og åpne. Så får du bare la vær å ha 35* i bilen, det holder lenge med max 22* og da vil ikke barnet koke ;) på korte bilturer vil kanskje ikke bilen rekke å bli varm engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei barna mine fryser ikke i bilen, så det trenger du ikke bekymre deg for.. Jeg bruker ullpledd når det er veldig kaldt, som jeg tar av når bilen har blitt varm. Barna mine har vært veldig varme i de trange bilstolene med bare et lag med ull.. Derfor antar jeg at de hadde blitt altfor varme i en dunpose i en temperatur på rundt 20 grader. Mulig jeg har veldig "varme" barn. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bærer da ikke en nyfødt ut i minusgrader i bare ullundertøy.

Dunposen vår er det smarteste kjøpet jeg noengang har gjort. Babyen min som er født i desember har aldri hatt på seg yttertøy. Har lagt babyen direkte i bilstolen i bare strømpebukse og body, og lukket posen. På vinteren blir det sjelden over ti grader i bilen, med mindre du skal kjøre veldig langt. Jeg har selv på meg dunjakke til og fra bilen, så om ikke jeg koker i den mens jeg kjører, så tviler jeg på at babyen gjør det heller.

Var så greit da hun var mindre og sovnet i bilen, så kunne hun legges rett over i senga da vi kom hjem, uten å måtte vekkes med av og påkledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å slippe å ta på babyen yttertøy da. En bærer jo ofte med seg bilstolen rundt omkring, ut og inn av bil, på butikken osv. Er bare til å åpne glidlåsen alt etter hvor varmt det er. Så slipper du å vekke ungen med på og avkledning. Om du hadde prøvd en slik pose, så hadde du skjønt hvor genial den er. Har brukt ulltepper noen ganger, og det er langt i fra det samme, selv om det sikkert er greit dety også altså. Hver gang jeg har vært sammen med andre som skal ut i minusgrader, så takker jeg meg lykkelig fordi jeg har posen min. Ser så stress ut å dra på dresser og votter og diverse, på en unge som hater å bli kledd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ikke kan ha en stor vinterdress på en baby på 50 cm. Babyen "druknet" jo i dressen, og jeg syns det var vanskelig å sikre henne i setet når armene så vidt stakk ut. Derfor hadde jeg dunpose i setet, og hun hadde på ulltøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mk:) Har kjøpt oddenwalder babynest. Den får du tak i på barnas hus:) Kjøpte en rosa pose til jenta mi som kommer nå snart. Koster 699. Vil jo få bruk for den ganske lenge siden vi føder på denne årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en odenwalder babynest mini fra barnas hus. betalte 499 for den for 3 år siden. De er helt geniale og varer hele sesongen. de er romslige slik at barn opp til 1 år kan sitte i den. i allefall kunne jenta mi d! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh:) da skal jeg på barnashus imorgen!! Så i nettbutikken at de kun hadde svart så da gadd jeg ikke kjøre innom.. Den var litt dyr da..de jeg har sett på finn koster 300,- brukt. Men siden ingen selger det så får jeg vel vente om det ikke er salg på slike i Desember/Januar? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...