Gå til innhold

Hvor mange venner på FB er vanlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har i underkant av 500. Det er famile, venner, bekjente gjennom mitt nesten 40-årige liv. Det er selvsagt langt flere jeg kunne ha "added" eller "akseptert", men liker å ha folk jeg liker av en eller annen grunn på lista.

 

Har inntrykk av at noen legger til i øst og vest, inkl kjendiser, bare for å få en lengst mullig liste.

 

Hva slags "policy" har dere på FB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har akkurat nå 427 stk. alle er personer jeg har møtt gjennom itt 35 årige liv. Kunne også ha lagt til mange av forslagene, men jeg vil at de som er på lista mi er sånne jeg hvertfall hilser på når jeg møter de på gata...

 

har flere kjendiser i "omgangskretsen" som har mange felles venner, men så lenge de ikke er personlige venner, så har jeg ikke lagt de til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rundt 100 venner på facebook. Bare familie, nære venner, og personer jeg syns det var verdt å beholde da jeg reduserte lista fra 300 til 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bli venn med meg på facebook må følgede kriterier oppfylles:

 

* Må ha møttes minst 3 ganger før venneforespørsel blir akseptert

* Må like deg

* Må ha minst månedlig kontakt, enten via nett eller irl

 

"Venner" som jeg slutter å like, enten ved motbydelige statuser eller spamming, slettes. Det samme med folk jeg innser jeg bare er på hils med.

 

Så med dette har jeg altså 135 venner. Har nettopp slettet 30 stykker, som jeg av ulike grunner ikke så noen grunn til å ha et "venneforhold" på facebook med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23:43 her

 

nå er jeg litt sånn overstadig skravlete, så vil si at jeg kan stoppe og skravle med alle 400 på vennelista mi... vasker i ett firma som er rundt i hele byen, og jeg har alltid tid til å skravle med de jeg vasker hos nå, eller de jeg har vasket hos i løpet av de siste 10 årene.. i tillegg har jeg kjørt drosje, så har blitt kjent med mye folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 533 venner der nå. Men omlag 150 av dem er mennesker jeg har der fordi jeg har gått i klasse med dem andre steder i landet, og på den måten vil holde kontakt med de, selv om vi ikke prates så mye.

 

Er faktisk ganske restriktiv på venner der inne da, men så er jeg i overkant sosial, samt at jeg har jobbet og studert mye, og på mange steder, så jeg har nok en litt større omgangskrets enn mange andre. Rasistiske uttalelser eller annen ufin oppførsel resulterer derimot i sletting for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk har så mange venner på fb lurer jeg på om de har det bare for å få mest mulig venner eller de faktisk kommenterer eller like innlegg. Har venner som aldri kommenterer eller liker. Føler de bare er der for å lese. Hva synes dere andre om det? Lurer litt på å slette de da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...