Gå til innhold

Angst nå som jeg har termin... Hva kan jeg gjøre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg vet det er litt dumt å ha angst men sliter veldig med angst spesielt nå disse dagene som jeg kan føde når som helst, er veldig redd for å føde denne gangen, selv om det gikk OK sist men var veldig vondt og jeg fikk panikk osv. Jeg klarer ikke å sove, spise eller tenke på noe annet enn at jeg skal snart gå igjennom enda et smertehelvete.. Venninnen min som fødte for noen uker siden var på besøk idag og fortalte hvordan hun fikk panikk og lystgass osv hjalp ikke på henne, hun endte opp med hastekeisersnitt.. Jeg er sååå redd:( Kan jeg ikke bare glede meg til å få se prinsessen vår nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PRØV å roe deg ned selvom det ikke er lett :) stress er ikke bra for hverken deg eller barneet, det er bare unødvendig waste of energy! Prøv yoga/meditasjon om du er i "stand" til deg (har et greit svangerskap u. for mye plager), det kan hjelpe. Prøv akupunktur også!

 

Husk at du har mulighet til å få lystgass eller epidural, det finnes midler som hjelper godt :) Epiduralen var super for meg, kjente INGENTING bortsett fra en litt ekkel følelse i underlivet i det sekundet ungen "falt" ut .. Andre gangen var det bare lystgass og det gikk også helt fint, ikke smertefritt, men uten komplikasjoner ;) Det ordner seg for de fleste, ungen skal jo ut og den kommer bare en vei! Det er bare å gå inn for å gjøre en god jobb så er det over på null komma niks og du har snart verdens nydeligste i dine armer :)

 

MASSE lykke til, kos deg mye med baby! Husk å ta vare på deg selv, skjem deg litt ekstra bort nå siste tiden av svangerskapet og første tiden som nybakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk! Du har helt rett, har sagt jeg er åpen for å ta epidural om jeg har veldig vondt, sist fødsel tok 5 timer så JM sa at det kan gå fortere denne gangen, får lystgass osv og får være i badekar om alt er bra under fødselen, også fått beskjed om at babyen ikke blir så stor denne gangen.. Jeg skal prøve å tenke positivt, merker angsten har tatt litt overhånd ikveld, lager meg en kopp te og "roer" meg ned:)

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...