Gå til innhold

Kommer dere til å kjøpe høstsko til barna deres eller går de i joggesko til det blir behov for vintersko? u/t

Anbefalte innlegg

Jeg sa at man faktisk ikke trenger det fordi så mange her inne krangler om hvor viktig dette er. jeg sa jo ingen ting om at alle sammen ikke trenger det. La meg formulere meg bedre da: Ikke alle sammen trenger høstsko faktisk!

Ofte holder støvler i massevis på våte høstdager, og støvler er ikke dårlige sko så lenge man velger gode støvler med varmt inni. Her er det fortsatt ganske varmt i været så joggesko er utmerket enda.

Fortsetter under...

12:19.

Jeg tror nok også at det sitter en del stillesittend folk her og diskuterer. Folk som antagelig verken drar på tur med barna selv eller er ute å leker med dem. En som er aktiv selv vet også hvordan det er å tilbringe dagen i støvler.

Jeg jobber i bhg og vi kan jo lett gjenspeile de voksne sitt aktivitetsnivå i barnas utstyr. De foreldre som vi vet aldri er ute med barna har også veldig ofte dårligst utstyr.

Annonse

Den første vil nok være som en cherrox ja. Aldri prøvd den. Den sistnevnte bruker jeg nå på høsten som cherrox. Men den brukes på vinteren også. Er det skikkelig kaldt fryser barnet mitt selv med viking GT. Eneste som holder han varm er de kavat støvlene eller nesna skoene. Bruker de kavat støvlene på våren også før det blir "gummistøvel varmt":)) Siden det er ull inni blir ikke beina klamme uansett temperatur.

De jeg bruler er ihvertfall helt vanntette. Ikke brukt Sorel så ingen erfaring med de men om de også er vanntette blir det nok noe av det samme.

Kjøper alltid GoreTex sko til ungene så jeg er sikker på at de alltid er tørr om føttene, så de går rett fra sko til støvler, muligens via duckboots ;-)

ok, da lurer jeg på om jeg skal prøve slike, altså den første typen, tror det blir perfekt i forhold til det bruksområdet jeg tenker...

min sønn har: Et par addidas sko med sympatex eller noe i den duren (vannavsiende), et par PONY vintersko, et par "vanlige" sko og et par gummistøvler. Noe mer trenger han ikke. Addidas skoene er kjøpt på grisetilbud for 200 kr i Sverige i våres og passer fortsatt. Blir det for kaldt for de bruker han vinterskoene.

Så lenge unga er TØRRE og VARME er det rivende likgyldig hva slags sko de har på seg! Blir helt matt av alt pressert mødre får fra alle kanter om at barnet bare MÅÅÅ ha de og de skoene, ellers er man helt udugelig som foreldre.

Hvis vær og føre tilsier at joggesko går bra, så bruker man de man har til de må skiftes ut med noe annet. I BHG til min sønn får vi beskjed om å bruke opp klærne så det synger, for det er ikke noe vits å kjøpe inn nytt hver sesong hvis det de har passer og fungerer. Så hvis ditt barn holder seg tørr og varm med joggeskoene HI, så bruker du de.

Bruk og kast mentaliteten har tatt overhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...