Gå til innhold

Har sååå lyst til å kjøpe hus!!! Men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke råd akkurat nå.

 

Jeg studerer så er bare mannen som jobber. Vi har en del formue men huset vi ønsker koster 3.9 mill og det har vi ikke råd til slik situasjonen er nå... Det knuser hjertet mitt at ikke barnet mitt har ett ordentlig hjem, et barndomshjem å vokse opp i uten å måtte flytte rundt! For her vi bor nå kommer vi ikke til å bli boende lengre enn nødvendig...

 

Hva må til for å få et såpass stort lån? Og hvor mye kan man få i lån dersom man har kausjonist? Noen som vet?

 

Hvor realistist er det å kunne få kjøpe Drømmehuset om noen år? (Selvfølgelig sett at vi tjener forholdsvis godt begge to)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor dere i telt eller, siden det er synd på barnet ditt?

 

Hvis det skjærer deg sånn i hjertet så foreslår jeg at du kutter ut studiene og begynner å jobbe istedet.

 

Fremstår som et luksusproblem.

 

Hvor mye egenandel har dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er et halvt år.

 

Jo leilighet er jo boplass, men hjem for meg er der man vokser opp og der man hører hjemme. Vi hører ikke hjemme her fordi det er ikke her vi ønsker å etablere oss "fast"...

 

Kall det hva du vil, men luksusproblem er det ikke, men jeg vokste selv opp i et slikt hjem og ønsker det samme for barnet mitt. Jeg kan ikke tneke meg noe verre enn å flytte fra sted til sted og aldri få den "hjemmefølelsen" jeg hadde når jeg var barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har egenandel med saken å gjøre? Mener du egenkapital? Uansett hva du mener tenker du sikker på hvor mye vi eier og hvor mye penger vi har

 

Sånn det er nå tjener jeg ca ingenting. Får stipend men det er ikke mange pengene... Mannen tjener litt forskjellig, da yrket avhenger av hvor mye de har å gjøre, derfor er mnd beløpet forskjellig fra gang til gang, men sammenlagt får vi kanskje 30 000 utbetalt hver mnd nå som jeg studerer. Jeg studerer jo slik at jeg kan få en bedre jobb og tjene mer penger slik at vi en dga har råd til et skikkelig hjem...

 

Vi kjøper jo det vi trenger og har det greit, prøver å spare formuen til huskjøp eller andre viktige ting. Men allikevel... Nesten 4 mill for et hud er mye penger, spesielt når ingen av oss tjener fett!!

 

poenget med det her var kanskje å få ut litt frustrasjon... Mannen trives nemlig greit i leiligheten, og har ingen problemer med å ikke fastbosette seg noe sted, for hans del kunne vi flytta en gang i året uten at det hadde betydd noe spesielt for ham... Men jeg ønsker ikke det, jeg ønsker å skape et hjem hvor jeg kan etablere familien vår og hvor vi hører hjemme..! Sikkert ikke så mange som forstår hva jeg mener da jeg vet godt at jeg er litt rar, men... Det er ihvertfall sånn jeg tenker og føler om et hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...