Gå til innhold

Hvor mye skal man anstrenge seg for å gå i en dåp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bør kanskje gå for dåpsbarnet sin del, det er nær slekt. Men det er en stor og dominerende familie som skal være tilstede, som har baksnakket meg i flere år.

Vi selv er bare en liten familie. Så kjenner at det rett og slett blir for tøft å være tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyv på deg sykdom eller at barna dine er syke (hvis du har barn). Jeg skjønner hvordan du har det...jeg har ikke gått i familiesammenkomster på mange, mange år når jeg vet en viss familie kommer til å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på at noen ikke møter opp i kirka av prinsipp, det gjør problemstillingen litt enklere kanskje...

 

Hadde det enda vært mange slektninger å "gjemme seg bak", ville det vært lettere. Føler nå at jeg sliter bare ved tanken på denne dåpen. Får se om det blir aktuelt å være med under gudstjenesten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på forholdet ditt til de som skal ha barnedåpen. Om dette er mennesker som står deg nær og som er viktige for deg, så synes jeg ikke at du skal la disse menneskene som baksnakker deg få ta fra deg dette. Det er å gi dem altfor mye makt over ditt liv? Synes du ikke?

 

Jeg skjønner at det er tøft å skulle være i samme selskap som dem, men dra dit og unnskyld deg selv med at du ikke er i form og må gå etter maten eller no'.

 

Om du egentlig ikke ville gått i denne barnedåpen uansett hvem som ellers skulle vært der, så send en gave, ønsk dem en flott dag og beklag at du ikke kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg godt, har uteblitt fra både bryllup og barnedåper pga samme grunn som deg HI. Har kun gått hvis andre fra min familie som jeg har ett godt forhold til, også har vært til stede.

Eller at jeg har møtt i kirken og satt meg på bakerste rad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...