Gå til innhold

Kjenner du naboene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har vi bodd her i to år og jeg er "på hils" med et par av naboene. Har knapt snakket to ord med de. Jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Kan jo ikke godt ringe på døren og introdusere meg selv etter to år? Mannan har snakket en del med 2-3 av mennene, når de er ute i hagen og jobber (hehe, nå hørtes det ut som vi bor i et veldig "tradisjonelt-kjønnsrolle-nabolag"...).

 

Vi bor en stor by, så det er ikke så vanlig å være "venner" med naboene, men dette er vel litt i overkant sært, er dere enig?

 

Kjenner du naboene dine?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet hvem de fleste i gata er, er på hils med de fleste, men kjenner de ikke sånn kjempegodt, utenom de nærmeste... Er sånn jeg liker det.

 

Er vel normalt å vite hvem de er, og hilse på de, men ikke at man kjenner dem kjempegodt.

 

 

Om du vil bli kjent med naboene, så be på kafe, tupperware\perfect home party, halloween party med ungene osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Arendal, så ikke veldig store byen ;)

 

Ja, jeg kjenner naboene. Vi snakkes ved postkassa o.l. Vi har også en velforening som har bygget lekeplass og minst en gang i året har vi nabofest på lekeplassen med grilling og mingling. Gamle og unge, med og uten barn dukker opp på nabofesten, noen med muffins og andre med sjokoladekake. Alle koser seg.

 

Vi tar også inn posten for hverandre når noen drar på feire, og er alle trygge på at man kan ringe på og spørre om hjelp om det skulle være noe.

 

Men har likevel litt anstand, løper ikke ned dørene til hverandre eller "invaderer" hverandre. Får sitte i fred på verandaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke naboene personlig, men har da snakket med alle i de nærmeste husene og slår av en prat når vi møtes. Vi har også telefon/mailliste til hverandre med tanke på om man ser noe mistenkelig. (var mye innbrudd her en periode).

Forstad til Oslo, eneboligstrøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gå til alle naboene i gata hvis jeg trenger å låne noe :)

'

Ellers så kan jeg forsåvidt stikke innom hvemsomhelst hvis jeg ønsker noen å skravle med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokst opp i bygda, og det er mor mi, far min og en besteforelder på hver side. Naboene er også enten inngifte eller lokale med generasjonslange røtter i bygda. Så JA jeg kjenner dem alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd her i ett år og jeg kjenner ikke naboene i det hele tatt! Tror rett og slett ikke folk i denne byen går ut av huset og iallefall ikke beveger seg mange meterne fra huset.

Har for eksempel aldri møtt noen av de ved postkassen.

 

Den nermeste naboen har jeg såvidt sett på vei fra døren og ut i bilen men det er det.

Det er veldig uvant for der jeg vokste opp var det et bra samhold blandt naboene. Vi hadde noen ganger i året hvor alle møttes for å finne på noe kos sammen, alle snakket med alle, barna kunne dra på besøk til alle i nabolaget, voksne som barn.

Det var et nabolag med et tett samhold, noe jeg absolutt ikke kan merke noe til her jeg bor nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg føler heller ikke behovet, derfor jeg ikke har noe særlig kontakt med de. Men føler meg litt rar, føler at jeg "burde" kjenne de litt bedre

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi har bodd her i tre år, og har verdens hyggeligste naboer. Det er de 4-5 nærmeste husene vi har mest med å gjøre. Vi prater sammen stadig vekk, går tur sammen når det passer sånn, kan ta et glass vin på terassen og vanner blomster og tar inn post for hverandre i ferien. Vi hjelper hverandre om det trengs, og har det akkurat passe sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke naboene, bor i bergen sentrum i en stor bygård. Men sier hei da! :) Møter de veldig sjelden i gangen, men kan slå av en prat av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her var det mange som ikke kjenner naboene sine.

 

Vi flyttet hit for 4 år siden, bor omkring 10 min utenfor en av Norges største byer i et sted med masse eneboliger. Og kjenner alle naboene!

 

Her flyr barna til hverandre, vi skravler over gjerdet/ved postkassen, tar et glass vin på terrassen, låner sukker av hverandre, tar inn avisen for hverandre og alt annet som følger med gode naboer;)

 

Føler at vi har verdens beste naboer. Da jeg var høygravid ødla mannen kneet sitt, og da stilte alle sammen opp. Noen tok med bikkja på lang tur, mens andre stilte opp med å hjelpe oss med oppussingen vi stod midt i. Fantastisk sted å bo;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...