Gå til innhold

Hvordan få 2,5 åringen til å forstå at det ikke er greit å ta armene ut av selene i bilsetet?

Anbefalte innlegg

Over en periode nå så har hun tatt armene ut av selene.

Vil ikke ha det for stramt heller, for det syns hun er ubehagelig. Syntes det var skikkelig ekkelt når vi var i tyskland for noen uker tilbake for der er det så høye farts grenser og det går ikke ann å stoppe ved motorveien heller liksom. Ofte så tar hun dem av fordi hun vil ha tak i noe (leker/kjeks/drikke) fra aktivitetsgreia si som henger på forsetet. Syntes ikke jeg kan su meg hele tiden og gi henne det hun vil ha, så hvordan løser dere det i bilen da?

Fortsetter under...

Selene er så stram (ikke så stram at det lager merker og gjør vondt, men så stram at de sitter godt fast) at hun ikke klarer å få dem av. Når det kommer til sikkerhet i bil så firer jeg ikke en tomme og jeg slakker aldri på selene.

Vil ikke ha det stramt fordi hun synes det er ubehagelig???

Det SKAL være stramt, skal såvidt få en finger under, og da klarer hun ikke ta armene ut.

Det handler om sikkerhet, stram til!!!!!

Sjekk om det går an å justere øvre feste oppover, det skal være over skuldrene. Da er det mye vanskeligere å ta dem av. Og det er meningen at de skal være stramme

Stopper hver eneste gang og forteller om hvorfor jeg stopper. Setter på henne selene igjen.

Vi har ingen aktivitetsgreie e.l. som gjør at hun føler behovet.

Dette funket for oss. Ga seg etter et par måneder med et par tilbakeslag.

Du strammer skikkelig til!

Om selene er for slakke er ikke setet sikkert nok. Du kan også kjøpe en løs brystreim i utstyrsbutikkene som du kan feste på.

Annonse

vår smyger seg ut, uansett hvor stramt det er..

men han har skjønt poenget, så når jeg snur meg, så vikler han seg inn igjen...

Har prøvd med sånn samlegreie oppå, men den tar han av. Har tom brukt belte foran, men det er jo skummelt i tilfelle en må få han fort ut av setet

Kjøp en beltesamler, koster ikke mer en noen tiere. En liten plastdings som samler beltene foran på brystet slik at det blir umulig å få ut armene. Bruker den hele tiden til jenta mi på 2.

Takk for svar til dere som svarte på det jeg spurte om.

Jeg kommer ikke til å ta det strammere, må jo få kunne bevege seg litt!!!

Så dings til å sette i midten av selene er kanskje tingen.. Eller så tenkte jeg kanskje at det er bedre med vanlig sele. Da er hun liksom stor jente og vil ha sånn som mamman sin. Sett en sånn prinsessepute og da lofte hun å ikke ta den av mer.

Tror jeg prøver en sånn dings imellom først jeg.

HI

Du vil sette en jente på 2,5 år på kun pute i bilen?

Og du vil ikke stramme selene, fordi hun "må jo få bevege seg litt"?

Enten er du veldig veldig uvitende ang sikring av barn i bil, eller så er du kun ute etter å provosere..

Nei, man skal ikke kunne bevege seg litt inni selen i bilen. Den skal være helt stram, og det kan være fatalt for datteren din dersom den er løs fordi det skal være mulig å bevege seg litt. Hun vil da få et mye mer alvorlig rykk i selene ved en kollisjon og dermed være mye mer utsatt for alvorlig skade. Og jeg overdriver ikke, dette er alvorlig og veldig viktig.

I tillegg er et barn på 2,5 år altfor altfor liten til å sitte på pute i bil.

Mitt barn er 5 og får heller ikke sitte på pute. Det er ikke god nok sikring etter min mening, gir overhode ingen beskyttelse.

"Kommer ikke til å stramme mer, må jo få lov å bevege seg litt"....

Milde moses, du er jo bare tjukk i huet stakkars. Jeg håper også du bare er ute etter å provosere, men er redd du bare ikke vet bedre.

*rister på hodet*

jeg hadde og probelm med det..jeg fant en slags klips til å feste selene i herandre over brystet. husker ikke hva det heter, men det var veldig effektivt da.

tror de hadde den på biltema eller en sånn butikk. kan sikkert spørre på steder der de selger bilseter også. :-)

lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...