Enknerteiertogenspire Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Dette er mitt tredje svangerskap og jeg har i perioder vært plaget med hjertebank. Nå har jeg hatt det hver kveld de siste fire fem dagene, og det varer i mange timer. Forferdelig slitsomt. Har googlet det, men står ymse om hvor alvorlig man skal ta det. Jeg blir fulgt tett opp på Riksen pga andre risikofaktorer, og håpte det skulle holde å spørre på kontroll neste tirsdag. Har noen erfaring med dette? Liker det ikke, men har heller ikke så lyst til å mase på sykehuset....
Cado1 Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Huffda, høres ikke noe kjekt ut! Jeg var veldig plaget med høy puls og hjertebank frem til uke 33-34. Har heldigvis roet seg mye nå. Er 39+4 nå
nytt bøllefrø i okt Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Jeg fikk beskjed om at dette var normalt av jordmor.
Enknerteiertogenspire Skrevet 18. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2011 Takk for svar:) Da venter jeg litt til. Har hørt det er vanlig jeg også, men da bare i korte perioder. Ha en fin søndag jenter!
ballerinaen_ Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Huff, dette sliter jeg også med :-/ Det er skikkelig ubehagelig og jeg blir faktisk litt redd.. Hvis jeg øser meg for mye opp, blir litt irritert, eller anstrenger meg mer enn vanlig så får skikkelig hjertebank, høy puls og blir egentlig uvel/ sliten.. Skal på kontroll på Onsdag så skal høre med jordmor da. Men kommer til og ta det ganske kuli frem mot da Er i uke 37+2.
Lykkelita<3 Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 Jeg er selv sykemeldt på grunn av høy puls, så jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg får i perioder høy puls selv når jeg sitter i ro (puls mellom 110-140). Har snakket med legen om dette og han har igjen snakket med hjerteleger på sykehuset. I mitt tilfelle (EKG viser sinustachycardi) må jeg bare ta det med ro og slappe av. Legen sier at det ikke er noe som er farlig for hverken meg eller babyen i magen, men at det såklart er ubehagelig/slitsomt. "Episodene" jeg har kan vare alt fra noen minutter til flere timer. Hvis du føler det blir verre ville jeg ringt og hørt før du skal på kontroll. Om du føler det går greit, så er det nok sikkert ok om du venter til du har kontroll før du sier ifra om dette. Lykke til videre i svangerskapet!
Maisie Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Har hatt en del høy puls og hjertebank på morgenene når jeg står opp og skal i gang med matlaging, matpakker og påkledning. Antar det er hjertet som jobber litt ekstra med alt som foregår i kroppen for tiden. Har gått over når jeg har lagt meg nedpå noen minutter. Spør legen din om dette på neste kontroll, ja. Det er ikke å mase, nei.
Thalia Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Jeg har hatt dette i perioder i svangerskapet og også ellers. Vet det er normalt, men jeg snakket med en lege i familien og hun anbefalte meg å ta magnesium. Jeg gjorde det en liten stund og det gikk over, men det kan jo ha vært tilfeldig. Uansett, verdt å prøve.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 20. september 2011 #9 Skrevet 20. september 2011 I begge mine svangerskap har jeg vært veldig plaget med dette i begynnelsen. Det har gått over rundt uke 20-25... Det ble ofte verre når jeg dusjet (av en eller annen rar grunn). Veldig ubehagelig når det kjennes ut som hjertet skal hoppe ut av brystet!
Cado1 Skrevet 20. september 2011 #10 Skrevet 20. september 2011 Jeg er også spesielt plaget med dette når jeg dusjer, slik som "alessi med lille bror i magen" skriver. Veldig ubehagelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå