Gå til innhold

Blotrykket mitt er på 220/120 og legen vil ikke foreta seg noe:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble akutt innlagt på sykehus med 160/110. Ta kontakt med legevakt!! Kjenner ikke hele situasjonen din... evt urinprøver og blodprøver... men et så høyt blodtrykk er ikke bra i det hele tatt!!!

Ring legevakta eller føden. Få noen til å høre på deg. Jeg ble sykehusinnlagt og igangsatt pga blodtrykk som var 186/128 + ødemer + protein i urinen.

Grensen for å begynne medikamentell behandling er undertrykk på over 100.

Annonse

Du sier det begynner bli uholdbart så jeg regner med du har noen symptomer?

Ring fødeavdelingen og fortell hvordan du føler deg, hva blodtrykket var på sist legekontroll og at du er bekymret. De tar deg garantert inn. Svangerskapsforgiftning kan utvikle seg farlig fort, de tar ingen sjanser.

Om dette er seriøst så håper jeg du tok kontakt med føden i går kveld. Etter det så bør du tenke på å anmelde legen din for pasientsvikt. Så høyt blodtrykk er faktisk veldig farlig for deg og babyen. Sett at noe gikk galt.. Nei grøss..

Herregud det er så mange ubrukelig leger i denne verden! Men du må ta ansvar selv og ringe til føden, evt helst bare reise ned på føden. Legevakten kan uansett ikke gjøre nor annet enn å henvise deg til føden så kutt mellomleddet. Det er ingen andre en du selv som kan ta tak i situasjonen, du kan ikke bare sitte å vente på at det skal utvikle seg til å bli enda verre!

Er man gravid, så er fødeavdelingen første sted å kontakte hvis man er bekymret. De tar deg inn hvis de tror det trengs, eller de beroliger hvis det ikke er noe alvorlig, eller sier du kan sjekke det opp hos jordmor eller fastlege. En fastlege er ikke ekspert på gravide, så mye bedre å ta direkte kontakt med de som kan og vet..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...