miepia30 Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Hvordan går det med dere? Er det noe som tyder på fødsel i helga eller ligger det an til å nå igangsettingsavtalen? Her svinger humøret veldig. Ett øyeblikk er jeg overbevist om at fødselen aldri starter av seg selv og jeg fokuserer kun på igangsetting om 6 dager. Neste øyeblikk tenker jeg at i natt skjer det, det er jo absolutt mest sannsynlig at det starter av seg selv, og for hver dag som går øker sannsynligheten. Åh dette er slitsomt. Er også redd for teite ting som at jeg skal få strekkmerker nå på overtid, det ville vært så unødvendig. Også irriterende at vi taper tid hjemme med baby i permisjon jo lenger over tiden vi går. Sukk Håper dere klarer å ha en fin helg!
september troll på vei;) Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 tudelidu;) Jeg er nå bare en bitteliten dag på overtid, men idag har det vært altså så rolig i mitt legeme at jeg tror det aldri vil skje noe;) Humøret har vært toppen. Men bekkenet blir bare værre for hver dag, og igår kveld kjentes det ut som skjeden min liksom holdt på å utvide seg... Høres jo litt rart ut, men det kjentes liksom litt vidt inni der... Du kommer helt sikkert til å starte av deg selv innen 6 dager. Jeg kan da ikke tenke annet! Syns nesten alle jeg leser om gjør det. Jeg har faktisk også tenkt på disse strekkemerkene i siste liten, men det kan jeg heller ikke tenke meg at du får. Eller jeg for den saks skyld;) Det hjelper jo ikke deg at jeg sitter her og tror så fælt, men men... Jeg har tenkt at det blir noe på mandag jeg. Men siden det her er lite murringer og mindre kynnere enn noen gang, har jeg mista troa. Jeg sa til mannen istad at det skulle ikke undre meg om ingenting har skjedd neste fredag heller... Jaja! det blir som det blir på oss Miepia! Ække så mange igjen av oss heller har jeg inntrykk av.. for det er så stille her. Jeg heier på deg;)
miepia30 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2011 Nå er " heldigvis " masriene tilbake, og det gir et snev av håp men skal se jeg våkner i morgen like gravid og uten vondt. Det er fryktelig stille fra de andre på overtid ja. Hmmm, kanskje de føder? Ellers blir det i allefall mye action på mandag og tirsdag, flere skal igangsettes da. God natt!
september troll på vei;) Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 bra! Da får vi tro de har noe for seg i natt! mine plager er og værst om natta, så nå gidder jeg ikke legge meg. Håper du er slank som en sylfide i morra;) natta!
Fia74 Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 hei! Jeg er også på overtid. 3 dager nå når det er over midnatt. Hadde aldri forventet å gå så lenge siden dette er 3. barnet og jeg aldri har gått over før:-/ Er litt resignert. Håper på fødsel men samtidig er det lite som har endret seg i kroppen de siste ukene (har mye mindre maserier nå enn for en uke siden. Trøsten får være at innen en uke eller to så vet jeg jo at babyen er kommet ut. Og takk og lov for det. Holder på å snu døgnet. Nettene er fulle av alle slags plager så da får jeg knapt sove...så sover jeg noen timer på formiddagen i stedet for, i redsel for å gå i fødsel uten nok søvn. Svært lite fristende å gå å legge seg. Krysser fingrene for oss alle og håper virkelig at i alle fall noen av oss kommer i gang i løpet av et døgn eller to...er oppmuntrende å se at det skjer noe hos andre som pleier å skrive her inne.-) Hm..hva skal jeg finne på nå?..lese nok en gang om de ulike fødselfasene her på BIM, uke for uke, lese litt i boka mi.?..argh...åh så kjedelig å vente!!! Tvi tvi dere:-)
lillemor :o) Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 8 dager overtid her nå Hadde heller ikke trodd jeg skulle gå over, ettersom jeg fikk før termin sist. Har time til igangsetting på onsdag, og prøver å forberede meg på at det er den dagen han kommer. Er skikkelig opp og ned med humøret her også. I det ene øyeblikket er jeg sur, lei og må gråte en skvett, og plutselig kan jeg tenke at nå er det ikke mange dager før lillegutt kommer:) Er uansett kjempelei, og dagene går fryktelig sakte, og blir utrolig sliten av alt maset som er om jeg ikke har født enda. "Nei, dere skal få beskjed når jeg har født!!!! "
miepia30 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2011 Hei! Har du fått noen time til overtidskontroll? Syns det hjelper litt selv å ha en avtale å forholde meg til, kan ha nedtelling og ikke bare leve i fullstendig uvisshet.
hh83 Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 Jeg er forferdelig lei av å være gravid og humøret er på bunn.. lengter forferdelig etter å få møtt lille gutt her jeg har begynt på min 9. overtidsdag :-( ikke noe større tegn til at fødselen skal begynne av seg selv. Så ser ut som om det blir igangsetting tirsdag morgen på meg.
miepia30 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2011 9 dager! Oj, da leder du. Da håper jeg det er din tur nå! Godt du har tirsdag som siste frist da. Hold ut!
Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 er på 12 dagen over nå, og i dag er dagen har hatt ballongkateter siden i går, og om 2 timer skal jeg ned og få det ut, og begynne på modningspillene så forhåpentligvis innen i morgen ligger jeg med vår hærlige prins i armene <3 <3 er både spent og utrolig nervøs, men dette skal bare gå bra ha en god dag alle sammen dette håper jeg blir min siste dag her inne på 3.tri
miepia30 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2011 Så spennende! Så heldig du er som endelig får se lille skatten. På tide! Masse lykke til! Få høre fødselshistorien etterpå da
hh83 Skrevet 18. september 2011 #12 Skrevet 18. september 2011 masse lykke til :-D snart har du lille prinsen i armene dine :-D
hh83 Skrevet 18. september 2011 #13 Skrevet 18. september 2011 ja, håper det er min tur veldig snart... har begynt å få rier nå... men er veeeeldig lenge mellom dem. Ca 45 min. Men håper så det tar seg opp og ikke er maserier og lureri enda en gang!!!
Fia74 Skrevet 18. september 2011 #14 Skrevet 18. september 2011 Jeg skal på overtidskontroll på fredag. Hvis (og det håper jeg ikke) jeg fortsatt ikke har født innen den tid. Jeg er usikker på hva som evt kommer ut av overtidskontrollen. Vi vet allerede nå at gutten er større enn snittet (3500 tre uker før termin). Men det er vel likevel ingen garanti for at de velger å sette i gang, så lenge det ser ut som han har det bra?! Er litt engstlig for at han skal bli veeeldig stor hvis dette drar for mye ut, men samtidig er jeg litt ambivalent til å bli satt i gang. hm ikke lett å vite hva osm er best og verst...håper han kommer av seg selv veldig snart så er det ikke noe å tenke på mer. Ha en fin søndag alle sammen og lykke til :-)
miepia30 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 18. september 2011 Hei Fia74, Du blir nok ikke satt igang pga størrelsen nei, det er bare snakk om dager fra eller til og de sakker litt av på veksten på overtid pga nedsatt funksjon i morkaka. Hvis alt er bra får du nok helga på deg i allefall, kanskje mandag eller tirsdag? Varierer fra sted til sted. Hvor skal du føde? Vi får krysse alt vi har, unntatt bena, for at de kommer ut i løpet av uka.
*Mammsen Skrevet 18. september 2011 #17 Skrevet 18. september 2011 Er på dag 2 etter termin... Begynner å bli lei som de fleste andre på overtd :/ Men har heldigvis holdt meg ganske rolig frem til dagene før termin da, så har ikke vært utolmodig så veldig lenge.. Men enda ikke noe tegn til at trollungen skal komme ut, han bare skubber, gnikker og plager meg - noe mer for hver dag! Bekymrer meg en del siden eg bor i bergen og kk ikke følger de nye reglene enda..
september troll på vei;) Skrevet 18. september 2011 #18 Skrevet 18. september 2011 Næh!! Er det flere med samme termindato som meg?, som ikke har født;) Charlotte87, jeg er også 2. dag på overtid! jeg kjenner meg som deg tror jeg. Regnet liksom ikke med å føde før terminen, men nå må jeg si jeg venter litt ja... Kjenner etter tegn og trodde det var litt på gang idag..men det kommer liksom ikke rier, bare mer jevn slitsom mens smerte... Når bestiller legen din time til overtidskontroll da, og vet du når det er vanligst å få på KK? jeg skal på Ullevål og der er det visst vanlig på dag ti. Men da regner jeg faktisk med at noe har skjedd av seg selv! (haha...Jeg kan sikkert lurt big time;)
*Mammsen Skrevet 18. september 2011 #19 Skrevet 18. september 2011 Ser sånn ut at vi er 2 ja Har ikke vært så ivrig innpå her på en stund.. Regnet ikke med å føde før eg heller, og har liksom vært opptatt frem til denne uken - så har ikke fått tenkt så mye på at han skal komme ut før nå. Men nå er eg plutselig veldig utolmodig Tror ikke det er vanlig å få på KK før man er nesten 14 dager over - det virker vertfall slik :/ Har ikke noe time til lege, skal ringe i morgen å høre om hun kan bestille en overtidskontroll i løpet av uken på kk, vertfall sende en henvisning. Er litt bekymret for å gå mange dagene til over.. Om eg ikke får skikkelig overtidskontroll med ul så sier eg det er lite liv for å få en skikkelig sjekk, risikerer ikke å bare satse på at alt går bra :/ Men håper noe skjer av seg selv ja, helst snarest Men må vel gå i ukesvis til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå