Gå til innhold

Hjelp... er det skadelig å bruke crinone hvis man IKKE er gravid...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp... Vi har prøvd å bli gravid i snart 2 år. Har en sønn fra før, helt problemfritt svangerskap. Nå er jeg ganske sikker på at jeg er gravid, da jeg har fått en graviditets.-strek nederst på magen, og magen buler også litt ut under der den pleier å bule ut hvis jeg har lagt på meg av andre grunner. Hvis jeg er gravid, så er jeg 9 uker på vei i morgen. Problemet er at jeg har tatt 3 negative tester, en i uke 5 og to i forrige uke. Jeg har fått beskjed av Volvat at jeg kunne ta Crinone hvis jeg ble gravid, og jeg vil helst det ettersom jeg selv føler jeg har tegn på mangel (småstikking og litt farget væske fra skjeden). Er så vanskelig å få tak i de på Volvat, så nå må jeg nesten høre her om noen har erfaringer eller vet dette av en eller annen grunn. Har fått en ultralyd-time på onsdag for å sjekke hva som skjer, men har mest lyst å begynne med Crinone med en gang for sikkerhets skyld. Så - er det farlig hvis det skulle vise seg at jeg IKKE er gravid...?

 

Huff, ble litt langt dette er, sorry, håper noen orker å lese og se om de kan svare meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er veldig rart om du er gravid og du kun får negative tester nå. Hvorfor i all verden skal du bruke crinone? Mangel på hva da?? Crinone er noe man tar om man gjennomgår assistert befruktning.. Kan du forklare litt nærmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det som at man slutter med crinone så fort man har positiv test jeg, man tar det fra man tar ut egg og frem til positiv test?

 

Men har hørt at noen leger sier det er greit å fortsette ta det til du er ca 14 dager på vei. Hvorfor vil du ta det om du er 9 uker på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg godt ;-) Crinone er det samme som pregosteron, og kan brukes hvis man har mangel på dette, eller mistanke om mangel på det.

Synes også det er rart at jeg skulle være gravid når testene er negative, men gynekologen min sier det går helt fint an. Er litt for mange tilfeldigheter denne gangen til at jeg ikke skal tro det:

1.Har ikke hatt ordentlig mensen de to siste månedene.

2. Eggløsningstestene slo ikke ut den siste måneden.

3. Har hatt voldsom apetittøkning.

4. Brystspreng

 

+ som sagt har jeg fått en sånn strek nederst på magen som man får når man er gravid, og magen buler ut helt nederst, under der den pleier hvis man har spist for mye ;-)

 

Så derfor vil jeg som sagt gjerne bruke Crinone, for å unngå at det går galt hvis jeg evt. er gravid ;-)

 

Så - er det skadelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte crinone etter inseminering, uten at Brukte det kun i tilfelle jeg skulle ha vært så heldig :)

Men på ass. befruktning burde du få et svar, de damene kan slikt vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, det visstejeg ikke, takk... Trodde man kunne ta det lenger... Jeg fikk i utgangspunktet beskjed om å begynne å ta det fra jeg fikk positiv test, men ikke hvor lenge. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på crinone de 12 første ukene av svangerskapet, men da var det nok (er jo et herk). Hadde jeg fått negativ test skulle jeg slutte med det samme. Kan ikke se noen grunn til at du skal gå på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at en av farene ved bruk av dette er missed abortion, skjønner jeg ikke hva du skal med det når du er 9 uker på vei.

 

Og hvordan vet du at du har underskudd av progesteron uten å ha testet? Det er da ikke noe man kan se på folk, liksom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt så vet jeg ikke nok om dette, det er derfor jeg spør, ikke sant...? Og progesteron-mangel kan vises på mange fysiske måter, blant annet de jeg allerede har nevnt, som småstikking og farge på skjede-væsken. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...