Gå til innhold

Hva har barna deres på seg under regntøyet når de er på tur eller ute og leker i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her brukes det kun ullundertøy eller vanlig strømpebukse/genser.

 

Ser at noen bruker dongribukse m.v under regntøyet. Kan bare glatt forestille meg hvor stivt og ubehagelig det er for barna, ikke minst klamt og kaldt det blir hvis de blir våte når de er ute på tur.

 

Har alltid hatt ullundertøy under. Behagelig for de små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå som det ikke enda er så kaldt så har hun body, strømpebukse og fleecedress under. Ved kaldere vær så har hun ull under.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter på 4 og 6år vil ikke gå i bare ullundertøy. De har på seg bomullsjoggeklær. Regntøyet deres er foret. Blir ikke klamt. De gir beskjed om de vil ha det annerledes. Noen dager har vært litt kaldt og da har de hatt en tynn bomullsjakke over der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage har de hittil (begynte nå i august) bare tatt regntøyet utenpå det han hadde på seg fra før. Altså vanlig genser/body og bukse, ofte dongeribukse. (Har ikke foret regntøy enda).

 

Har også lagt merke til at de ofte tar AV genseren og bare har på han kortermet body + fleece eller jakke. (altså når det ikke er "rengtøy-vær") Nå har det ikke vært spesielt kalt her enda da, men er ikke det litt rart? Jeg ville tatt jakken utenpå "inneklærne" jeg da, men kanskje jeg er rar?

 

Har forøvrig ikke begynt med ull enda, det er fortsatt relativt varmt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du vet vel ikke hva som er behagelig for de små?

Mine barn er nemelig langt fremme motorisk de og klarer FINT å bevege seg med dongeri bukse under..no problem her i gården!!:)

 

Ellers bruker jeg mest tunika/kjoler med strømpenbukser, og flecce oppå før regntøyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...