Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg hvorfor disse menneskene gjør dette?!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært noen dager på besøk i Oslo sentrum (Grønland) og har nå oppdaget en ny "greie".

 

Hver eneste natt, sånn fra kl. 1-4 møtes det en gjeng med mennesker (hovedsaklig menn) under ett tre på en liten plass i forbindelse med ett kryss. Her står de og er sosiale, prater, ler høyt og riktig hygger seg.

 

Dette er, såvidt meg bekjent, mennesker som på dagtid har helt normale jobber. F.eks jobber et par av disse på posten.

 

Men hvorfor gjør de dette? Hvorfor møtes de ikke hjemme hos hverandre? Hvorfor møtes de ikke på dagtid?? Hvorfor holder de "alle" i området rundt våkne i de sene nattetimer HVER natt??

 

Og ja, det er mange som har klaget. Politiet kommer og hysjer, men etter kort tid er de tilbake og skravler...

 

Hva er egentlig greia med dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, hvordan vet du at de jobber på posten?

 

Snu det på hodet: nå har jeg vært på besøk i Oslo noen dager og HVER natt er det som om hele byen møtes på bar og drikker seg stup fulle mens de hører på musikk som er så høy at ingen hører hva noen andre sier. Dette er mennesker som både har jobb og går på skole, noen studerer f eks sosiologi. Så hvorfor gjør de dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor (heldigvis) ikke der. Dessuten pleier jeg å ligge i senga på den tiden og da er terskelen høy for å stå opp når jeg absolutt ikke må....

 

Helt ærlig ville jeg vel ikke turt heller.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn fra Somalia?

 

Det ligger mye i kulturen og det med å være et nomadefolk. Mange menn i Somalia jobber ikke. De vandrer fra sted til sted, prater og diskuterer med folk de møter på sin vei, har liten begrep om tid (klokka, slik vi har) og de har det som sin oppgave å være nomade.

 

Dette henger igjen når de kommer til Norge og så fortsetter de sin praksis, til en viss grad, her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert som høsten blir kaldere, blir de da nødt til å slutte med det? Kanskje de ikke har skjønt at sommeren er over?

 

Er litt mistenksom av meg, så kanskje de røyker hasj. Når noen er våkne både om dagen og om natta, tenker jeg på stimulerende stoffer som amfetamin...

Eller kanskje det er bifile menn som har dette som møteplass, fordi de ikke kan møtes hjemme hos konene sine?

Men... hvis noen av mennene bor alene, kan ikke dette være forklaringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen DET er jo hyggelig!:P

 

Jeg vet de jobber på posten fordi vedkommende jeg var hos har snakket med andre i nærheten om dette og da fått vite hvem noen av disse sosiale mennene er....:)

 

Jeg fatter jo at de sikkert har det utrolig koselig, jeg skjønner bare ikke poenget med å oppholde seg ett sted hvor du faktisk forstyrrer en hel haug med mennesker. Hvertfall ikke når man (sannsynligvis) vet at man forstyrrer ettersom politiet har vært der mange ganger...

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt kommer disse mennene fra pakistan, men jeg har ikke sett dem med egne øyne så kan ikke være sikker. Men det er vel kanskje som du over her sier, at det henger igjen fra kulturen der de kommer fra. Om de røyker hasj eller ei aner jeg ikke, men jeg vet at de holder til der hver natt mesteparten av året.... Dette er altså ikke noe som nylig har startet.

 

For dere lokalkjente kan jeg jo si at det er i krysset rett bak Grønland Basar. Ikke det ved Nordbygata, men i enden av Tøyengata....

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har festglade naboer på alle bauger og kanter, om de hadde trukket ut på gata i stedet, hadde det vært vidunderlig... men nå skal vi flytte (hurra).

 

Noen blir vel forstyrra uansett hvor de står, mener jeg.

 

Hehehe syntes bare det var så komisk med den tilleggsopplysningen om Posten :) Nå skal jeg spise pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Da hører de ikke på politiet fordi de mener at det er innvandrerne som har siste ordet i den bydelen.

De har liksom tatt makten i den bydelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...