Gå til innhold

I dag stjal jeg i butikken:/ Hva ville du gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var med sønnen min og handlet på KIWI. Hadde han i barnevogna og puttet matvarene i en sånn liten handlekurv men triller. Den ble stappfull etterhvert så jeg la noen ting under vogna også. Det var lang kø i kassa og han begynte og bli ganske grinete, blir alltid det. Da jeg hadde puttet matvarene i poser og skulle legge de under vogna ser jeg en pakke våtservietter og en pakke kjeks. Jeg så mot kassa og køen og tenkte bare uff, nei, uff det gidder jeg ikke. Så jeg gikk. Fikk litt dårlig samvittighet da. Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde selvsagt sagt ifra. Man stjeler ikke!

 

Jenta mi putta en rosa lue under vogna til lillebroren en gang vi var å handla på cubus, hun syns han hadde kledd den, visstnok.

Jeg ringte til butikken når jeg kom hjem, og sa fra. Dro tilbake dagen etter med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært så ekstremt uoverkommelig lang kø, hadde jeg nok lagt varene fra meg og gått. Hvis det var noe vi virkelig trengte, hadde jeg vel bare bitt tenna sammen og gått tilbake til køa. Eller kanskje vært den ekstremt irriterende møkkakjerringa som trenger seg inn forrest og "skal bare" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enten stilt meg i kø for å betale varene, eller lagt de tilbake dersom ungen var veldig grinete. Kunne ikke falt meg inn å bare gå. Siden du allerede har gjort feilen, ville jeg gått tilae med varene i mrg og si at du gjerne vil betale noen varer som du hadde glemt lå under vogna. En liten hvit løgn, men det er tross alt bedre enn å være tyv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville enten gått tilbake å sagt; " Jeg glemte å betale dette og orker ikke stå i mer kø, så legger det her"-på siden av kassen.... Ellers hadde jeg rett og slett betalt. Gjør meg ikke til kjeltring for kjeks og våtservietter...

Er ingen tyv... Misliker rett og slett tyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått tilbake til kasse uten og stille meg i kø. Regner med at e ville satt pris på ærligheten og latt meg betale med en gang. Om ikke hadde jeg gitt F i å stille meg i kø på nytt, lagt igjen varene og gått surt ut. Sagt noe slikt som at det hadde vært lett å gå ut døra uten å betale..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjort det samme som deg HI.

Opplevde det samme en gang jeg hadde plassert bilsetet i handlevogna. Så det først da jeg kom ut i bilen.

Det var bare en pakke salami, og den smakte like godt selv om det var tyvgods :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, jeg er faktisk overrasket over at så mange synes det er greit å stjele! Jeg er ikke naiv (trodde jeg, i alle fall), vet jo at det er mange som stjeler, men trodde ikke småbarnsmødre var de som er med på å høyne statistikken....:-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste er enig om at det ikke er "greit" å stjele. Men stå i lang kø med en grinete unge for noen små ting? Nei, da tror jeg at jeg også bare hadde gått ut av butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge det tilbake??? Å stjele er vel ikke eneste måten å slippe unna kø på! Hvis det er så suuuuper viktig hadde man lagt merke at det er noe som mangler når man legger opp varene ellers så står man i kø hvis det er så satans viktig... Skylde på grinete unger duger ikke for meg( har hatt det mange ganger selv). Makan.

 

Håper de som gjør sånt blir tatt av securitas, slik at de lærer en gang for alle(kan dere stå der å stotre frem unskyldninger mens ungene deres ser det. Hva sier dere til barna hvis de merker det? At det er greit så lenge man ikke blir tatt???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort som HI. Synes ikke dermed sagt at det er greit å stjele. Dette var en ubevisst handling, og absolutt ikke meningen å stjele.. annerledes med de som går rundt og stjeler ting bevisst, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme med en bleiepakke og oppdaget det ikke før jeg kom hjem.

 

Neste dag gikk jeg tilbake til butikken og fortalte hva som hadde skjedd. Det viste seg at personalet hadde sett hva som skjedde og blitt enige om å holde et ekstra øye med meg når jeg kom i fremtiden for å sjekke om jeg fortsatte å "stjele"!

 

Så du kan si at jeg var kjempeglad for at jeg ga beskjed, så jeg slapp å få merkelappen butikktyv på meg.

 

Ren samvittighet er det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...