Gå til innhold

Dere som har varmepumpe: Er dere fornøyd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har fått i dag og det er deilig! Stille(jeg var redd lyden) og en god og jevn varme. Her har vært nattefrost og kalde dager, så vi trengte den! Har tidligere fyrt med pellets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så superfornøyd med min Sonyo, så det kan ikke bli mye bedre :)

 

Jeg tørker klær under den(null komma nix;)), og den varmer opp hele huset. Vi har et mye mer tørt inneklima enn før, for her er litt fukt her og der(men ikke nå lenger).

 

Jeg sparer MYE ved. Det ligger vel på ca 2000 kr spart, mens strømregninga er den samme som alltid. Så jeg sparer minst 2000 kr pr år, pluss at varmepumpen gjør at vi har jevn varme hele døgnet :)

 

Og jeg har bodd her med en vedovn(en vinter), og med 2 vedovner en vinter med dette) over vinter. Det kan ikke sammenlignes i varmen som varmepumpen gir. Ikke i hele tatt.

 

Beste investeringen ever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, gir jo noe varme. men betydelig mindre enn jeg trodde. Blir nesten av gal av susen. Skuffet, svarte ikke til mine forventninger etter hva jeg hadde hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er veldig fornøyde, har ei pumpe i hver etasje.

 

Selvfølgelig må man spe på litt med vedfyring/oljeovn når temperaturen kryper under 20 minus, men det var vi klar over fra før av.

 

Vi har spart inn mye på strømbruk allerede, selv om vi bruker pumpene som air condition om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:07 her igjen.

 

glemte å ta med at huset her har 3 etasjer :) Og alle blir varme utenom øverste, men der har vi også vedovn, til liks med midtetasjen :) fyrer vel med ved opp til ca 10 dager pr vinter. Og de siste årene har vi hatt skikkelig kalde vestlandsvintre(fuktige OG kalde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt i 3-4 år nå tror jeg. Veldig fornøyd.

Er det glohett om sommeren, har jeg et par ganger brukt den som aircondition også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har det, og jeg legger egnetlig ikke ås mye merke til den bortsett fra når vi skrur den av, da er det som om verden plutselig blir en annen uten alt bakgrunnsstøyen. Man hører det liksom ikke før den er skrudd av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår første varmepumpe 2002. Fikk ny i fjor, merker teknisk fremskritt allerede. Mindre støy, mer effektiv.

 

Har det alltid varmt og godt, syns det er deilig på morgen. Ulempen er at alle varmepumper også skaffer tørt inneklima, vi prøver å sette opp vann som kan fordunste, men det hjelper lite mitt på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...