Gå til innhold

Monsteret mitt på 2 år nekter å iføre seg hva som helst..


Gjest overlord

Anbefalte innlegg

Dersom klærne ikke faller i smak nekter hun å ta de på. Dersom jeg likevel tar det på henne så kler hun bare av seg. Det er alt fra genser til sokker. Hun kan f.eks insistere på å ha en av hver sokk, eller hun kan nekte å gå i noe annet enn kjole.

 

Hva gjør man med slikt da? Hennes eldre søsken har da aldri oppført seg slik:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehehehe...

 

det er stygt å le, men det er ikke helt ukjent. Vi slapp unna frem til ca 3 år vi da.

 

Nå er det kjole med ullklær under....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange anbefaler at foreldre skal la barna velge mellom 2 plagg...

Men gjør det noe om barnet har på to forskjellige sokker da?

Våre jenter var også "morsomme" slik en periode (hehe-en laaaaang periode)

Nå er de eldre så de kler seg selv og finner ting som passer sammen:)

Men lillebroren på 3 år er nå fast bestemt på å bestemme klær selv! Så han har ofte klærne feil vei (alt -til og med bukse), han har gjerne to t-shirts over hverandre, forskjellige sokker osv...

Men det gjør da ikke noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke noe monster, hun har bare egen vilje.

La henne gå i det hun vil. Mitt nest eldste barn var sånn. Gikk alltid i kjole, gjerne to t-skjorter og ulike strømper. Jeg la mere vekt på at hun hadde klær etter sesongen. Så på vinterstid gikk hun ofte med bukser under kjolen eller ulltøy.

 

Velge sine kamper med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi ;) har selv en 2åring som kun skal ha på seg kjole, eller strømper og t-skjorte for tiden... og guttungen hadde en periode der pippi sokker(en av hver sokk) var tingen.

og hva man gjør....

her i huset passer vi bare på at ho får på nok klær under kjolen før ho får være m ut, eller nok klær over strømpa og t-skjorta. Avhvertil er det en 30min kamp/overtalelseseanse før vi kommer oss noen vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært på et kurs om barn i trassalderen, eller selvstendighetsalderen som kursholderen kalte det. Der sa han at det med klær var en av de kampene han anbefalte at man bare ikke tok. De burde få bestemme selv. Selv om det vil si at de vil sitte i underbuksa på akebrettet til barnehagen(så sant det ikke er 15 minus da..). Kan love deg at den ungen vil ha på seg mere neste dag;-)

 

Jeg er en av de som gir to valg, og enn så lenge funker det. Kjole får hun bruke når hun kommer hjem. men det tok en del uker å få det godtatt;-) Blir hun helt vrang i fremtiden og hiver av seg klærne kommer jeg til å fjerne de virkelig upraktiske klærne fra skapet, og så la hun styre showet selv;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...