Gå til innhold

Angrer på et kjøp jeg har gjort :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt speilreflekskamera. Brukt masse penger på det, men når jeg prøver det nå, så skjønner jeg svært lite.

 

Tror jeg kommer til å bruke autofokus mye, og lurer på om jeg kunne klart meg med et billigere speilrefleks, eller om jeg skal satse på at jeg lærer meg funksjonene etter hvert?

 

Noen som vet om Fotoknudsen har angrefrist? Sukk, dette skulle være en gledens dag, men jeg har skikkelig dårlig magefølelse. Føler ikke jeg trenger et så dyrt kamera når jeg ikke skjønner hvordan det skal brukes. Men samtidig blir jo bildene veldig fine med autofokus (sikkert, jeg har jo ikke fått prøvd det så mye enda).

 

Noen som kan roe meg ned? ;) Jeg er en veldig ubesluttsom person. Tenkte at jeg kan kjøpe meg en fotobok, der jeg kan lære meg grunnleggende funksjoner og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ro deg ned, les bruksanvisningen, test ut kamera og lek deg med det. Ha det gøy, prøv deg frem og du skal se at du får dreis på det.

 

Lykke til, fotodamen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Nå angrer jeg veeeldig på kjøpet, fordi jeg rett og slett har funnet ut at jeg aldri kommer til å gidde å dra rundt på kameraet.

 

Er det angrefrist på Fotoknudsen? Det må jo være det?

Kan jeg levere det tilbake og få tilbake totalsummen? Kan jeg levere tilbake et annet sted enn det ble kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare levere det tilbake om det er ubrukt!

 

Du har åpnet kameraet og prøvd det, får ikke byttet da vet du.

 

Skulle nok tatt en tur i fotobutikken og snakket med de som jobber der, prøvd utstillingsmodellene, fått råd og veiledning.

 

Må jo bare si at jeg er veldig fornøyd med mitt speilrefleks selv om jeg nærmest bare bruker autofokus, blir supre bilder med et så godt kamera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først får du bare bite i det sure eplet å tenk at gjort er gjort. Nå må du bli kjent med kameraet. Det er overveldende, jeg vet. Jeg kan nesten ingenting om mitt, jeg har brukt det på autofokus i 3 år!! Nå har jeg kjøpt et nytt i annet merke da menyen var enklere, så nå skal jeg klare å lære meg litt mer!

Bruk sportsfunksjon ute i dagslys, tar flere bilder i sekundet og de blir superklare.

 

Dra på expert og kjøp en fotobok, tror den koster 249,- der får man mange nyttige tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fotobutikker tilbyr fotokurs, kanskje de gjør det i nærheten av deg.. :)

 

Kanskje du kjenner noen med et slikt kamera som kan hjelpe deg?

 

Det beste for å lære å bruke noe, er å lese bruksanvisningen og bruke det. Ta bilder, prøv de forskjellige tingene og kos deg. :)

 

 

Vil du ikke, så er det jo alltid mulig å selge det. Vær så ærlig som mulig i annonsen, skriv at det var et skikkelig bomkjøp og selg det for samme pris, evt -200kr. Kan jo hende noen biter på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Skal kjøpe meg en fotobok på mandag! Det er jo et skikkelig bra kamera.. "problemet" er at det er FOR bra, jeg vet ikke hvordan jeg bruker det, og i tillegg er det stort å drasse på.. ser ikke for meg at det er særlig praktisk å dra det med seg i fotovesken oppi stellevesken. Får kanskje finne en annen beskyttende løsning.

 

Skal prøve å se positivt på det, har sløst penger på mye smådill før, dette er jo en skikkelig investering, som jeg kanskje lærer noe av etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja jeg kan jo høre med nærmeste fotobutikk :)

 

nei kjenner ingen med likt kamera :/

 

Skulle gjerne lest bruksanvisningen, men det følger bare med bruksanvisning på svensk, dansk og suomi ;) Jeg forstår jo, men synes det er forferdelig tungtvindt å lese gjennom.

 

Ja det var jo også en idè.. kan prøve å legge det ut på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi det litt tid, prøv deg frem, knips litt bilder her og der, og så skal du se det vokser på deg! Hvis du ikke orker å drasse det rundt, så kan du jo ta masse fine bilder hjemme? Om du har barn er speilreflekskamera helt utrolig flott å ha! Jeg ga Canon speilreflekskamera til gubben til jul ifjor, og vi har brukt det vanvittig mye! Klarer ikke bruke andre kameraer lenger uten å vemmes, er helt avhengig av vårt eget. ;) ELSKER det, rett og slett! Blir helt fantastiske bilder, og hvis du får noen til å vise deg litt av innstillingene blir det enda morsommere! Jeg kan ikke mye av mitt, men klarer å ta veldig fine bilder av barna og slikt, og det er så gøy å ha senere! :) Jeg synes ikke det er så utrolig vanskelig å ta med heller jeg da. Har man vogn går det hvertfall fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vel sant det du sier :) Blir jo for det meste å ta bilder av barnet mitt med.. Har vendt meg til tanken, hehe. Men må nok bare bruke litt tid på å lære meg de ulike innstillingene.

 

Blir hvertfall gode bilder da :) har hatt et elendig digitalkamera til nå.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir gode bilder, og så kan man knipse raskt! :) Med vanlige digitalkameraer er jo øyeblikket over før kameraet rekker å forevige det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme kameraet, og er kjempefornøyd. Jeg skjønte heller ikke noe av det i starten, men les instruksjonsheftet og prøv deg frem!

Lover at du blir fornøyd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig kjekt å ha et speilrefleks kamera da. Blir jo fine bilder uansett om du er flink eller ikke. Vi bruker våres hjemme til å ta bilder av barna, på ferier og ved spesielle anledninger. Drasser det aldri med meg i stelleveska da. Tar bare med meg et lite et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...