Gå til innhold

Noen som jobber i politiet/eller kan noe om etterforsking?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har jobbet i politiet, ved Vold- og sedelighetsavsnittet i Oslo.

 

Om det ikke foreligger mistanke om at avdøde har vært utsatt for en kriminell handling etter at obduksjon er gjennomført så er det ingen grunn til å snakke med andre enn avdødes familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de hvis det er snakk om mistenkelige dødsfall.

Er det et sikkert selvmord, vil det ha lite hensikt å bruke masse ressurser på slike avhør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er sikkert at en slik obdusjon viser at personen har gjort det selv?

 

Kanskje bare vanskelig å innse at hun faktisk har gjort det selv.

 

Takk for svar

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får fordøyd det litt og ikke blir kvitt tanken på at dette kan hun bare ikke ha gjort selv så kan du jo selv også ta kontakt med politiet og si ifra om dine bekymringner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller fleste tilfeller så kan en obduksjon vise om personen har vært utsatt for noe kriminelt eller om personen har forvoldt sin egen død.

 

Jeg skjønner at det er vanskelig å fatte at noen kan velge å avslutte livet sitt, men dessverre så er det endel som velger en slik utvei.

 

Håper at dere har hverandre som støtte i denne tiden.

 

20:28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig, fortsatt. Klarer ikke legge bort denne tanken.

"alle" rundt meg sier at jeg må slutte å tenke på det. men ikke så lett å slutte å tenke på bestevenninna si. savner henne så ufattelig mye.

 

Takk for svar

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært med å funnet en som begikk selvmord. Politiet snakket med oss, bare for å få vite basic facts om den som var død. Ikke noe vitneavhør, nei.

 

Vi visste jo selv at det var selvmord, men vi trengte hjelp til alt sammen. Og da er liksom politiet den nærmeste til å få alt på plass.

 

En trenger ikke vitne i selvmordssaker, dersom det er klart at det er årsaken.

 

Jeg vet det er tungt å miste venner på denne måten, og vet hva en sliter med i lange tider etterpå. Jeg anbefaler deg å snakke med personer du stoler på om det, igjen og igjen, helt til du kjenner det letner hos deg. Det vil gjøre det til slutt, enten du tror det nå eller ei :)

 

Kondolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du anser det altså mer sannsynlig at noen faktisk har drept henne?

Det bør jo virke enda mer utrolig, samme hvor ufattelig det er at noen kan ta selvmord, er det vel som oftes enda mer utenkelig at de har vært ønsket død av noen som faktisk gjennomførte et drap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. Det er bare måten hun gjorde det på. Det virker så usansynlig at hun skulle ha klart å gjennomført det selv...

uff, er bare tanker som plager meg.

 

takk for svar.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...