Gå til innhold

5 åringen har 39,6 i feber. Fikk en paracept stikkpille for en halv time siden., men feberen er fortsatt høy...


anna_lou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg beregner alltid en time fra pillen inntaes til jeg mp regne med virkning.... Vent litt til og se, det kan ta litt tid før du ser feberen går ned... Men for all del... Ring legevakta hvis du er usikker!!!! De kan dette såååå mye bedre enn oss her inne (med mindre det er sykepleiere/leger her)

 

Det er bare en tlf i første omgang =))

 

God bedring =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå har det jo gått litt mer tid så nå burde feberen være lavere.

1) Sjekk at du gir riktig styrke på Paracet, han trenger 259mg om han er en normalvektig femåring.

2) Kle av barnet så det får lufte seg

3) Gi drikke

 

Barn tåler jo feber relativt godt. Håper det grå bedre.

 

klem fra en sykepleier ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Han er så sjelden syk, så når han først blir syk så blir jeg så bekymret.

 

Nå er feberen nede i 38, så det er jo bra tegn. Han er helt gjennomvåt av svette stakkars, men han fryser når jeg tar av han pleddet. Vel regner med at det er et godt tegn, at feberen brytes ned.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkers :( Jeg beregner alltid ca en time, merker det går mye senere ned på eldste enn på minsten så det er nok forskjellig så greit å beregne en time. Tror det er noe som går rundtom begge mine ligger med høy feber også. Det er nok ett godt tegn. God bedring til gutten din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at paracet ikke virker kan være indikasjon på at man bør oppsøke lege (kan være alvorlig infeksjon) - men noen barn responderer bare ikke så godt på paracet. Vår sønn er sånn - på dagtid er paracet ok, men det tar overhodet ikke feberen på natten.

 

Vi har kjøpt Ibux mikstur, fås reseptfritt på apoteket og er beregnet på barn. Vidundermiddel :):):)

 

Hilsen en sykepleier til som har jobbet mye med syke barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...