Gå til innhold

Tre bankende hjerter...

eline1980

Anbefalte innlegg

Hei! Denne uken var vi på tidlig UL (7+2) etter pergotimebehandling. Der var det tre bankende hjerter.. Uvirkelig! Ganske sjokkert.. Er det noen andre her i samme situasjon? Vet det er lite som er sikkert før neste UL i uke 12. Hadde likevel vært fint å ha kontakt med noen som opplever eller har opplevd det samme:)

Fortsetter under...

Var på ul på fredag, uke 8, og så tre bankende hjerter. To eneggede, og en utenom. Jeg sliter vedlig med dette, og kjenner ingen glede ennå i alle fall. Jeg skal på ul i uke 10 igjen, og håper nesten at det bare er to da. Vet at det høres fryktelig egoistisk ut, men kjenner at dette var litt for mye å fordøye.

Hvordan føler du det rundt dette?

Hei mummimamma - Så godt å høre fra noen i samme situasjon! Her så de og to eneggede og en utenom. Vi har vel vært gjennom mye av følelsesspekteret siden vi fikk vite det, men jeg har og slitt med å føle glede. Vi har prøvd i 1,5 år å bli gravide (har ikke barn fra før), men dette ble veldig overveldende.

Føler mye redsel for de neste 6 mnd og all risiko og usikkerhet som venter. Det er nok det verste. Det som kommer etterpå klarer jeg ikke tenke så mye på. Akkurat nå er jeg nok litt i fornektelsensfasen og tror (håper..) det vil se annerledes ut på neste UL i uke 12.

Leste innlegget ditt under, og skjønner at du har vært gjennom mye tøft før. Det blir selvfølgelig og annerledes når du har to barn fra før. Synes ikke du er egoistisk, alle følelser og tanker må være lov å ha når man får en slik beskjed.

Annonse

Tror kanskje ikke det er så lett å sette seg inn i situasjonen før du er i den selv. Har aldri tenkt sånn før, og jeg tar imot alle de barna jeg får. Men jeg vet hva det vil si å miste en - har mistet en tvilling rett etter fødsel, og det er grusomt. I tillegg er det mye større risiko rundt et trillingsvangerskap, så på grunn av det skulle jeg ønske at det bare var to - for å bedre muligheten for at det går bra med barna.

Nei,kan ikke sette meg inn i den situasjonen da jeg aldri har mista et barn. *bank i bordet*

Ikke at det kan sammenlignes,men nå vil jo jeg komme til å få 3 barn på under et år. Og abort er da uaktuelt.

Vil tro de passer veldig godt på deg siden du nå er gravid med trillinger og at du har mista en tvilling.

Hei der dere har mye og gleder dere til selv har jeg trillinger som er nå 3 år :):):) de ble tatt med ks i uke 35+4 . første 6 mnd var utrolig ekstremt tøffe og frem til de var 1 år . Søk tidlig om hjelp for det vil dere virkelig trenge . Vi hadde au- pair i 3 år + hjelp fra kommune . Men vi fikk våre først barn hadde ingen fra før.Men jeg hadde mistet før så jeg fikk god oppfølging av sykehuse og fikk komme når jeg ville uten om hver 14 dag. men en jeg er i Trilling klubb med har 4 fra før . Når hun fikk sine 3 små hadde hun 5 bleie barn .og jeg kjenner en som har Firlinger +1 og er alene mor det er utrolig hva en klare når en må. men jeg kjenner jeg er så utrolig heldig og har fått 3 flotte barn selv om det er utrolig travelt min kjære kaller det ekstremsport :) hvis spørsmål kan dere ta kontakt på Mail [email protected] lykke til <3<3<3

• 3 uker senere...

Heisann. Jeg er også gravid med trillinger i uke 9 idag.. Fikk på første UL beskjed om at det var 2 stk dette var i uke 6 mener jeg, var på ny UL for noen dager siden og da var det blitt til 3. Eneggede tvillinger som deler mokake og fostersekk (som var noe mindre en den andre) og en som var i egen sekk og var stor og flott,.

Vi har ingen barn fra før og er sjokkert for å si et mildt. vi har holdt på i nesten 3 år og endelig traff vi ( litt for godt)... Jeg er er redd og vettskremt enn glad for å være helt ærlig. Det er MYE på en gang...

Nesten så jeg håper at neste UL om 1 uke ser annerledes ut, det høres sikkert veldig egoistisk ut, men er så redd...

Huff, det er godt å høre at jeg ikke er alene om å være usikker. Har termin 24 mai....

Hei alle sammen!

For en lykke - jeg har selv en gutt på fire, og tre gutter som nærmer seg to år med stormskritt! Ja, det har vært travle år, fylt med rutiner, våkenetter å barnegråt, men mest av alt har dette vært de rikeste årene i våre liv - fylt med spenning, lykke, latter og tårer, og veldig mye søl!

Selv hadde jeg et ukoplisert svangerskap, og tre friske gutter så dagens lys sju uker før termin :-) Oppfølgingen fra sykehuset side var kjempe flott med ultralydundersøkelse annen hver uke.

Mitt beste råd til dere som nå sitter med 1000 spørsmål er å ikke søke på internett etter svar - snakk heller med noen som har vært gjennom prossessen, eller med fagfolk. Informasjonen (jeg fant) på nettet var veldig fokusert på alt som kunne gå galt, og på alle koplikasjonene - det er ikke et godt sted å starte!

Lykke til alle sammen!

Forstår deg VELDIG godt. Jeg synes ikke du er egoistisk som tenker sånn, jeg tenkte akkurat likt. Når jeg var på andre UL hadde den ene stoppet i utviklingen, og jeg må innrømme at både jeg og mannen min ble veldig letta. Men hadde ikke det skjedd, så hadde jeg nok klart å venne meg til tanken på tre også. Det er jo egentlig en velsignelse, spesielt når en har prøvd så lenge. Uansett hva som skjer så får du ha lykke til!

Annonse

Så heldige dere er. Selv fikk jeg tvillinger når nr 1 var ett år, det er sikkert noe i samme gate som å få tre på en gang, sånn arbeidsmessig sett, og så får dere jo hjelp fra kommunen? Dette kommer til å gå flott, det er jeg sikker på. Krysser fingre for at svangerskapet ikke blir for kort eller for tungt, de er jo så flinke til å følge opp. Lykke til:)

Hei dere!

Jeg forstår deg også veldig godt! Det er mange rare følelser i en sånn situasjon. Nå er det litt over 4 uker siden vi fikk sjokkbeskjeden. Og på mandag er det endelig ny UL. Jeg har vel ikke helt villet forholde meg til det før jeg vet hvordan ting er på mandag. Det er jo veldig usikkert så tidlig. Ser at dine tre har blitt til to, mummimamma. Krysser fingrene for at alt går bra med deg og dem videre nå!

Lykke til videre, mammaimai, jeg kan veldig godt sette meg inn i situasjonen din.

Takk og til trillingmødrene som har skrevet positive erfaringer her i denne tråden! Det er godt å lese:)

Jeg er 8 uker på vei og var på ul i går og fikk se 3 fostre der inne. Har et barn på snart tre år fra før. Pga ivf var jeg bittelitt forberedt på tvillinger, men trillinger var jo helt sjokkerende. Alle var like store med hver sin morkake, så stor sjanse for at alle tre vil fortsette å utvikle seg videre. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre nå. Ser for meg premature barn med ekstra behov og null tid til han som er tre år innen de kommer. Huff, ille å tenke så negativt når barneønsket har vært så stort og svangerskapet så etterlengtet. Er også singel, så dette er jo virkelig helt uoverkommelig. Eller?

Da er det allerede en uke siden vi var på ny UL. Fikk se tre små fostre som sprellet rundt der inne..og alt så bra ut. Det var en utrolig opplevelse. For min del, et litt nytt sjokk fordi jeg nok har vært litt i fornektelsesfasen frem til da. Men - samtidig følte jeg en enorm lettelse da vi fikk vite at alt var bra. Er spent på å høre hvordan det går med deg fremover, mammaimai. Lykke til!

Så bra at alt var fint, Nyttliv. Dette blir utrolig spennende. du må nok bare venne deg til tanken på tre, men det kommer sikkert til å gå veldig fint. Ta vare på deg selv, og lytt til kroppen din. Kommer nok til å følge dere med trillinger, da jeg vet litt om følelsen selv om vi nå har endt opp med to. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...