Gå til innhold

Hvordan vet jeg at det er vannkopper han har?


Misti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, det lurte jeg også på for snart 2 år siden.. Da fikk mine to vannkopper =) Det begynte med små røde prikker... som klødde litt og etterhvert (1-2 dager senere) ble de til blemmer.... som klødde MYE!!!

 

Han største på da 5 fikk feber ene dagen og hadde hele kroppen full av prikker, mens lillebror som da var 2,5 fikk bare prikker på armene, leggene og litt rundt navlen og ingen feber =)

 

De hadde det begge to i ca 10 dager (hver... og ikke helt likt... så vi var hjemme med de nesten 14 dager til sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... takk for svar.. :) tror det er det han har. den ene en en stor blemme med vann... de han har på magen er bare små prikker... ikke feber på han enda.

 

men kan søstra i barnehagen om hun ikke har prikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sålenge søsteren ikke har prikker el noe så kan hun fint være i bhg, men jeg ville sagt ifra til bhg om at broren har det så de kan være obs på henne i.la dagen.

Og så burde du varsle bhg/skolen om at gutten din har vannkopper, slik at de kan opplyse om det til de andre foreldrene. Dette i forhold til om de kan ha blitt utsatt for smitte (hvis han hadde prikker sist han var der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...