Gå til innhold

hormonutslett, eksem, skurv ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser om så mye og skjønner ikke forskjellen på alt, jenta mi har ansiktet fullt av kviselignende nupper og huden er litt rødlig og flassete, nå har det også dannet seg gule skorper i pannen og ved øyenbrynene og litt bak øret. Har hele tiden tenkt at det er hormonutslett/melkeutslett, men så kom disse skorpene, Kan det være seboreisk eksem? har smurt litt med a-krem men ikke blitt noe bedre...smurte på olje nå på skorpene..står at man kan mykne dem og prøve å gre dem bort, men tørr jeg pille på dem? redd hun skal få arr. Uff det er lite pent, stakkar jenta mi, er jo helt dekket av utslett i ansiktet :(

hva er skurv? bare et annet ord for det samme?

noen råd??

Fortsetter under...

Skrevet

hei.

skurv er det gulet belegget i hodebunnen og øyebryenr ;)

det kan du smøre med oljr, og gre bort med feks lusekam ;)

de kviselignende nuppene kan du bare la være, de går bort av seg selv ;)

flasset bak øyrene kan du smøre med en fet krem;)

Skrevet

Hvordan vet jeg at det er skurv og ikke eksem da? Har hatt olje på men det er fortsatt veldig hardt så tør ikke gre det bort :S Skikkelig skorpe blitt.

Skrevet

Dette hørtes ut som noe som mi snuppe og hadde for ett par uker siden, hun så ikke ut i ansiktet, masse røde prikker i kinnene og gule skorper/belegg rundt ørene. HS sa at det kunne være hudinfeksjon så visst det ble værre måtte jeg kontakte legen. Jeg smørte med parfymefri krem og tok vekk skorpene når de var myke, gikk over etter ett par dagen faktisk. Men så ikke godt ut stakkars!

Skrevet

Jenta mi ser heller ikke ut! Helt forferdelig til utslett :( Prøver å smøre masse nå og tror kanskje det hjelper litt, spent på å se i morgen om det er noen forbedring. Leser jo her og der også at man ikke skal smøre noe på men la huden fikse seg selv..men hun har vært slik lenge nå så nå prøver jeg å smøre i stedet.

Så du fjernet skorpene altså? Hm, jeg får prøve på det jeg også hvis de blir mykere nå, håper bare ikke jeg lager noe skade i huden/arr.

Når det gikk over etter et par dager, hadde hun hatt det lenge før det?

Skrevet

Jeg smurte a-derma-krem kjøpt på apoteket på hormonutslettet til lillegutt. 3 ganger om dagen, og etter få dager var det mye bedre. Du må ikke pirke borti det, det blir ikke bedre, (heller verre) hvis du begynner med det.

Annonse

Skrevet

PS: jeg prøvde a-krem først, uten effekt.

Lykke til:)

Skrevet

Nå har jeg smurt flere ganger i døgnet med akrem (hver gang jeg ammet på natta pluss på dagtid) og i dag tok jeg på olje med en bomullsdott på skorpene og de løsnet! :-D jippi!! Kvisene er også mye bedre pga all smøringen, har brukt både akrem og weleda krem og olje (weldea? eller hvordan det skrives :P) og huden til snuppelupp ser veldig mye bedre ut, ørene har fått utrolig mye skorper de også, men i kveld badet vi og da forsvant veldig mye når jeg vasket med vaskeklut og oljevann. Håper på enda bedre i morgen :) Så utrolig godt å se at det plutselig snudde og at jenta begynner å se litt normal ut i huden igjen :)

I morgen skal jeg kjøpe babybørste, leste at det var lurt å børste hodebunnen for å forebygge de skorpene, holde blodsirkulasjonen i gang og fjerne død hud osv, så nå blir det børste selv om hun ikke har så altfor mye hår enda, hehe :)

Takk for tips og råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...