Gå til innhold

4 hjul vs. 3 hjul.....

Anbefalte innlegg

Jeg bare tenker på om det er noen som har tanker om 3- eller 4 hjul på vogna?

Jeg bor nordpå og her er det alltid mye snø og "vær". Er det best med 4 hjul da? Jeg tenker som så at du finner aldri biler med 3 hjul og at det er en grunn til det!! Stabiliteten er vel bedre på en 4 hjuling. Lurer også på om noen fra områder med mye snø har anbefalinger å komme med ang vognmerke?

Er 8 år siden sist jeg skaffet meg vogn, og da fikk vi en brukt hos en i familien. Nå er økonomien mer på plass og jeg kan kjøpe hva jeg vil! Herlig!!!

Håper at noen tar seg tid til å svare på dette!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143586047-4-hjul-vs-3-hjul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde "vogndilla" med førstemann, og har prøvd både det ene og det andre, trehjulingen var vel kanskje den typen jeg var minst fornøyd med, den var alle tiders til bruk på handletur inne på senter (men så er man jo ikke der så mye vel??) mens i snøen og i skog med røtter og fjell synes jeg den var sjangseløs! har siden holdt meg til 4hjulinger, og mtp snø og føre fremkommelighet ville ihvertfall jeg anbefale emmaljunga sine vogner:)

guttungen var såpass stor da jeg oppdaget emmaljunga, så den gang var det scooter, kjempefornøyd med absolutt alt!!! nå har jeg blitt anbefalt mondialen, men city cross og duo edge er vel alle tre like bra, sliter litt med å forstå forskjellen så får ta en tur i butikk å se på dem;) brio happy ser fin ut, ikke sett/prøvd den på nært hold, men er ikke bagen litt liten? tenker på at man skal ha pose oppi der og, vinterpose sådan, og unger vokser fort. tror en tur i butikk blir nødvendig snart:) si ifra hva du ender opp med da:)

Jeg har ikke termin før i april, så tenker at det ikke er så nøye om ikke bagen kan brukes så lenge. Hadde sikkert tatt fram sportsvogndelen når ungen er 5-6 mnd uansett!

Skal nok ta meg en tur på butikk, er bare det at nett"shopping" på forhånd er så gøy :)

Skal nok fortelle hva jeg ender opp med :)

Annonse

Helt klart 4-hjuling! Mye stødigere enn en 3-hjuling. Slipper å være så redd for at den skal tippe i svinger, fortauskanter, når tungt lastet eller søsken klatrer på vogna. Dessuten er det lettere å trille en firhjuling i snø enn en trehjuling, da de bare lager to spor (bakhjula følger i forhula sin spor) og ikke tre. Finnes mange firhjulinger med svingbare forhjul også.

Selv ønsker jeg meg en Simo. Stor og stødig.

Jobber i barnehage, og klarer desverre ikke å se fordelen med de simo vognene jeg har sett til nå. Jeg skjønner bare ikke hvorfor fotposen/trekket skal festes med knapper? Synes det er veldig tungvint!

Jeg synes også at fjæringa rett og slett er for god!

Takk for gode svar!

Nå er det bare å finne den rette 4-hjulingen! Det er vanskelig!

Problemet er at jeg liker designet på mountain buggy urban jungle, men innser at jeg må ha en med 4 hjul i tillegg til en vogn med et bedre kalesje system! Noen gode råd om ei modere,stram vogn som kunne passe?

Litt info fra høstferien her: gikk tur på sti i fjellet med Easywalker classic i høstferien.Det var en del store steiner, store grastuster og litt røtter, og vi kom helt fint frem med vogna. Ville ikke for noe i verden byttet den mot min gamle Brio med 4 hjul. Nå er ikke Easywalker classic så lett å få tak i lengre, men min erfaring fra disse turene sier at du ønsker deg en lett 3 hjuling med lufthjul/skumhjul. Ville selv gått for tfk joggster twist eller babyjogger city elite. Tror også Easywalker sky er bra. Om ikke ikke lengden sammenlagt betyr så mye, så er nok OTH også ett godt valg. For å beskytte mot vind og vær så anbefaler jeg UV netting for litt vind og dusk regn, og regn/allværstrekk for hardere vær.

Lykke til

Annonse

Har vært inne på babyjungle.nl og sett på vogn. Easywalker classic selges til nesten halve prisen av qtro.... så nå er jeg usikker på om jeg skal ta classic... Problemet er jo at jeg vil he ei stødigere vogn som triller lett på snø... !!!

Noen som har erfaring med å bestille fra babyjungle.nl??

Jeg har bestilt en easywalker classic fra babyjungle.nl. Ingen problemer, men har ikke trengt å reklamere, så vet ikke hvordan det er.

Har fra tidligere en simo kombi. Simovogna er stødigere enn easywalker, men til gjengjeld er jo easywalker mye lettere. Simovogna er mye større. Det jeg savner mest med easywalker er den store kurven under simovogna, hvor man får plass til alt mulig. I tillegg tåler ikke easywalker at man har for mye tyngde på håndtaket, og med handleposer på håndtaket blir vogna veldig tung bakover.

Når ungen er større og man bruker sportsdelen er easywalker helt klart å foretrekke, pga vekt og framkommelighet, triller lett i terreng, faktisk.

Teutonia har ganske enkle pene vogner i samme stil som MB, jeg har alltid likt Teutonia og nå kommer det en ny bag også som er større, men veldig lik fashion bagen. Søk opp teutonia på facebook der ligger det masse bilder.

Vi har hatt Easywalker classic, men ville anbefale denne som sportsvogn før barnet er ganske stort. Det er kun hvilestilling på denne, men en super vogn for de litt større da den er super lett og kommer frem overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...