Prinsen og mamma`n :) Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Hei, gutten vår sparker av seg dyna, og kaver seg ned i senga slik at han havner under dyna.. Har sett at det finnes slike soveposer for barn som man kan la de sove i.. vet ikke hva det kalles eller hvordan de er, så håper noen har erfaring med det? det virker litt drastisk å feste ham med en sele i senga, men synes det er så skummelt at han havner under dyna, eller blir liggende uten dyne..
cab78 Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Vi bruker "sove/dynepose" på vår lille frøken. Det funker supert. God kveldsrutine å få den på om kvelden. På natta er vi ikkje redde for at jenta skal få dyne over hodet. Posen har fin passform rundt hode/armer, de klarer ikkje å skli ned i den. På den måten slipper du å feste gutten med seler dersom det er dyna som plager:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Har brukt soveposen fra H&M til begge mine to, veldig fornøyd:) Nå som det er høst bruker jeg bare posen, uten noe over, siden den er litt foret inni, mens utpå vintern bruker jeg som regel et ullpledd eller dyne over i tillegg
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 18. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2011 Takk for svar Skal ta meg en tur på H&M og se om de har en slik
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Når ungen var liten og ikke kunne snu seg, så la jeg en tung gjenstand i enden av dyna. Da greide han ikke å åle seg nedover. Forferdelig når man fant dem under dyna.. Nå derimot, er ungen 9 mnd og sovepose fra Lego er kjøpt inn. Nå slipper han å havne på magen om nettene (han våkner og gråter pga. dettte). Da er det pose inkl. feste som man tar rundt sengen. Fungerer utmerket og ungen sover godt!
Busy_bee Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 Her har vi brukt sovepose en stund. Den vi har nå er fra mothercare I England (gave), samt har en Katvig pose som er litt store enda. Dette fungerer kjempefint. Men har nå bestilt nye fra Gro Company I England som mannen skal ta med hjem fra en jobbreise dit. Har ikke hatt noe over soveposene så langt, men blir det veldig kaldt kommer jeg nok til å legge et ullpledd over. Har ikke brukt seler, men ser at vår mini fint snur seg rundt I posen om han vil, men det er heldigvis sjelden Han gjør det I søvne, så har ikke hatt behov for seler. Han er 7,5 mnd, så blir ikke så veldig stressa om han skulle snu seg en stund heller. Han våkner og må snus tilbake på ryggen og sover videre etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå