Gå til innhold

Det kommer visst aldri til å klaffe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når har vi prøvd flere pergokurer uten hell... Kroppen min vil tydeligvis ikke slippe eggene mine! Min kjære som arbeider på båt er borte halve året.. å de få gangene jeg har hatt EL, så har han vært på sjøen.. Nå var han hjemme, jeg kuret meg, men ingen EL kom... som vanlig... Men på mandag så fikk jeg et bittelite håp, for streken var faktisk bittelitt sterkere enn den andre (billigstrimler) så gikk ut fra at jeg hadde el da...Det var da syklusdag 46!

Men i går, dagen etter min kjære reiste på jobb igjen og blir borte fra meg i 2 mnd, så kom det vanvittige menger med el slim, og jeg kjente meg støl i mageomr.. så tok en el test da jeg sto opp i dag, å joda... den var knallpositiv!!! ingen tvil på den testen liksom... så her sitter jeg, og har min andre eggløsning på 1 år!!! og mannen reiste for 2 dagen siden...

tårene triller, og av og til synset jeg at livet er så j.... urettferdig!

Måtte bare få det ut et sted, siden jeg nesten ikke snakker med noen andre om det.. :(

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann :)

kom over innlegget ditt her. må faktisk si at jeg har dei samme problemene som deg nesten.Kjæresten min jobbe også på havet og er vekke halve året.skal begynne på pergo neste mnd så er litt spent om det kommer til og klaffe da.skjønner hvordan du har det.Har hatt lite med eggløsning siden jeg har pcos :(. og som regel når jeg har hatt det så har han vert bort reist :(

men du skal aldri si aldri di sier jo at sædsællene kan leve opp til 4 dager inni deg så det er jo fortsatt håp da. :)

jeg krysser vertfall fingrene for deg

Lykke til :)

Skrevet

be legen om metformin, det hjelper kroppen og får pergo til å virke bedre.. Enda bedre er hormonsprøyter for å få el men har skjønt, at norske leger ikke gjør dette eller kun veldig sjeldent.

Skrevet

Hei jenter! :)

Jeg ble nok ikke befruktet den gangen... hadde jo håpet siden det ikke var så lenge etter han reiste.. men mensen kom den gitt! 14 dager etter...

MEN! jeg begynte på en ny pergokur, selv og det da var lenge til mannen er hjemme.. men håper EL drøyer så lenge som den gjorde sist.. fikk jo ikke EL før syklusdag 50 ca sist gang.. så kaaaanskje vi klarer det neste gang?? :) ca 3 uker nå så er han hjemme..

Jeg føler med deg "anonym" det er jammen ikke lett og få det til å klaffe med skjeldne eggløsninger når de i tillegg er borte halve året! Men det blir nok vår tur etterhvert også skal du se! ;)

Jeg skal til gyn den 18 nov igjen, så da kan jeg høre med han om jeg kan få metformin.. :)

Lykke til begge to! :)

Skrevet

Og der kom eggløsning nr 2 gitt!! på samme turen min kjære fortsatt er borte på! Helt utrolig siden eggløsningen jeg hadde før det var i januar.. Hadde aldri trodd jeg skulle få eggløsning så tidlig siden jeg har tatt så mange kurer uten hell, og at den forrige kom på rundt sykulsdag 50.. Så jeg tok jo en kur og håpte på treff en gang når han er hjemme! Men nå kom da altså EL på syklusdag 18! og det er fortsatt 2 uker til mannen er hjemme..

Så i dag ringer jeg gyn, og spør om det er ok at jeg tar en ny pergokur så kjapt etter... Har lest at det er litt forskjellig hvordan det blir gjordt i forhold til pausemnd, eller om en kan gå rett på ny kur!

For jeg begynner jo å få troa på at jeg kan få ny EL neste mnd jeg, når jeg har klart å få 2 stk på 5 uker! Kryss fingerene for meg!

Om jeg får EL neste mnd blir det den første jeg har på 1,5 år at min kjære faktisk er hjemme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...