Gå til innhold

Hvor mye og hva trener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha trent mer og har litt dårlig samvittighet for det. Har vært på Zumba i dag og det er jo så gøy!!!:) Jeg har en fysisk tung jobb og er kjempesliten på hverdagen og da er jeg usikker på om kroppen trenger trening eller hvile mest og det blir som regel hvile jeg gir den;)

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tid til å trene..

Dagene går i ett med middag, lekser og aktiviteter til ungene.

Når ungene legger seg så sovner jeg i sengen med dem og vips så var den dagen gått...

Har kontorjobb og sitter hele dagen så burde så absolutt fått beveget meg mer, men.... får gå masse tur i permisjonstiden.

Gleder meg til et år med ro hehe

Skrevet

Jeg trente 5 dager i uka før jeg ble gravid (har en mann som jobber nattevakter så på kvelden er han hjemme med lillemann mens jeg trener) :) Nå etter graviditeten ble kjent har jeg hatt lite energi, men er på godt spor med 2 dager i uka ca nå:)

Trener spinning og zumba :) Den harde styrketreningen har jeg droppet...

Men trener litt styrke ved siden av spinningtimene.. planken, armene og litt på ryggen.

Det er bare å trene:) man får mer energi av trening:)

Skrevet

Trente også fem ganger i uka før jeg ble gravid, nå holder det med 2-3 ganger. Jeg jogger og sykler. Det er så deilig å få trent, selv om jeg noen ganger holder på å gi opp før jeg har kommet igang - sofanen er mer fristende for tida! Men så lenge helsa holder, har jeg lovet meg selv å komme meg ut!! Første delmål var å jogge til jeg var halveis. Det har jeg klart denne uka. Nå er neste delmål frem til oktober:)

Skrevet

Jeg trener spinning to ganger i uka som før, men har lettet litt på styrketreningstimen, trener bare armer/rygg/skuldre. Prøver å holde pulsen under 85%, for sikkerhetsskyld, men det er fortsatt uvant å ikke gi alt :/

Merker at magen begynner å bli litt i veien for syklingen, men fortsatt går det greit nok.

Er 24+3 nå, håper å kunne fortsette med treningen en måned eller to til... :)

Skrevet

før eg ble gravid trente eg kickboxing basic 3 ganger i uka. men måtte sette de på vent til etter da eg bare ble svimmel hver gang eg trente etter eg ble gravid.. etter de har de bare vore turer i naturen og dei 3 siste ukene har eg trent 2 ganger 45 til dager mandag til fredag. (er på rehablitering) men rolig trening grunnet bekkenløsing med isjas smerter..

Skrevet

...derimot begynner treningstøyet å bli litt smått, og det frister ikke veldig å legge mye penger på nytt...

Skrevet

Takk for svar! Så flinke dere er:) Jeg trente også mye før jeg ble gravid. Styrke, Zumba og spinning. Skulle egentlig sykle Birken, men det droppet jeg jo:) Må prøve å komme inn i gode treningsrutiner snart igjen og heller ta det mer med ro på jobben! Har heldigvis en grei sjef som legger til rette for meg så fort jeg ikke orker det aller tyngste:-) Har en uke ferie nå og da skal jeg og samboer på hytta på fjellet og gå litt turer:)

Noen treningsklær passer fortsatt, men ikke alt!!!;)

Skrevet

Å, som jeg savner å trene skikkelig. Blir rent misunnelig når jeg leser om hvor mange som klarer å trene under graviditeten. Forrige gang klarte jeg å trene frem til slutten av sjette måned. Denne gang har det blitt utrolig lite. var så dårlig de første tre månedene at jeg ikke orket noe som helst, og siden fikk jeg bekkenløsning og ble 100% sykemeldt.

Jeg trente rundt 3 ganger i uken før jeg ble gravid. Det var min lille "egenpleie" uten å tenke på hus, jobb, barn og lekser.

Tren så lenge dere kan, jenter! Det får dere igjen for senere.

Jeg må bare satse på å gå masse tur under permisjonstiden jeg...

Skrevet

går turer i form av følge eldstemann på skolen, og skogturer med bikkja, bruker sykkelen noe i nærorådet, men ellers sitter man lite på rompa i hverdagen og har ikke spesielt dårlig samvittighet for at jeg ikke flyr på treningsstudio nå, pleier ikke det utenom graviditeten heller så ;)

Skrevet

Jeg er 26+4 idag, og begynte å trene for en måned sida tenker jeg. Jeg er i bunn og grunn sliiiiiten etter jobb, men så lenge jeg ikke drar hjem og setter meg ned rett etter jobb så går det greit ;) 2-3 ganger i uka drar jeg derfor rett på trening etter jobb...trener styrketrening, og har fått lagt opp et opplegg som gjør at jeg ikke blir FOR sliten, og ikke løfter for tungt. Blir vel ca 45-60 min per trening...merker veldig på bekkenet at trening hjelper, så dette skal jeg fortsette med :):) Har hatt en uke uten å trene nå fordi jeg har vært syk, og da kjenner jeg bekkenvondt'et begynner å blomstre igjen..så imorra blir det på'n igjen med trening etter jobb :)

Skrevet

Hei!

Har kontorjobb, så det er deilig å fortsatt kunne trene :) er 21 uker på vei, og trener zumba og styrke 2-3 ganger i uka, så blir det noen gåturer i tillegg ;) Det funker fint og er nok for meg ;)

Men som andre sier er det viktig å prøve å få til noen timer i uka, det gjør SÅ mye med energien. Har en gutt på 14 mnd i tillegg som trenger en mamma med energi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...