Beibifot er blitt Storebror Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Here we go! Det hele starta med stripping hos JM på Torsdag, Fikk egentlig beskjed om at det ikke kom til å skje noe før neste uke, men at det kunne murre litt til kvelden. (hadde 1cm åpning) Kl 17.30 begynte jeg å kjenne denne "murringa", og det gikk bak i ryggen og. Men regnet med at det var vel sånn det skulle kjennes ut.... Fortsatte utover kvelden med uregelmessige "murringer" fra 3-8min i mellom, å noen var faktisk litt vonde. Kl 20.30 ved ett dobesøk kom det en brun slim dings, regnet med det var noe koagulert blod fra strippinga. Kl23:00 våkna guttungen av vondt i magen, satt oppe å trøsta og prøvde å roe han ned. Da først begynte jeg å fatte misstanke om at dette var rier. For nå måtte jeg puste meg igjennom smertene i magen. Gikk på do å så da at jeg hadde startet å blø masse friskt blod, nå kjente jeg nervene kom sigende innover :/ Da var det ikke maserier som jeg hadde trodd hele kvelden, men the real thing!! Ringte føden, å fikk beskjed om å komme inn. Gubben ante fred å ingen fare, for jeg hadde ikke gidde å stresse han med at jeg kansje hadde maserier...."falsk alarm"... Så når jeg sa at Kjære... jeg har begynt å blø, vi er i gang. Han visste ikke forskjell på opp ned, mega stressa!!! Fikk levert guttungen på vei til sykehuset, å så var det bånn gass videre. Kl 00.30 kom vi inn på føden, fikk fødestue og sjekk. Joda 6 timer med rier hadde resultert til 3 cm!!!!! Åpning..... Hele verden raste sammen der å da. Kunne ikke skjønne det, 2 cm på 6timer. Å sist fødsel kom jeg inn med 4cm uten å ha kjent noe. Ville rett å slett grine, for jeg så for meg deeeen lange fødselen. Kl 01:30 var jeg oppi 4cm, da ba jeg om akupunktur. Vet ikke om det funka, men verdt ett forsøk. Kl02:30 5cm og da gikk jeg over på lystgass. Det funka litt, mest psykisk tror jeg. Blir jo egentlig ganske rusa på toppene av den. Kl03:30 8cm Å nå har jeg begynt å virkeklig kjenne at dette er ikke godt. Kjente disse kardinal dreiningene på noen heftige rier, fytti helvete.... men for hver sånn ri, visste jeg at jeg var nærmere mål. Nå kjente jeg at vannet bgynte å gå, å jeg måtte drite!! ( ikke bokstavlig) Kl 03:50 full åpning.... her skjedde noe jeg ikke opplevde sist. ALT stoppa opp....ingen rier. Kroppen/fødselen hadde gått i dvale, jeg følte egentlig bare at jeg samla krefter. Det var helt stille.... sykt rart. Overhørte samboer og jm snakka om at livmora hadde tatt seg en pause. Kl04:00 kom første pressrie, fikk pressa nok til at hodet stod i åpningen. Eg bandte å steikte å gaulte .... for det gjorde satan så vondt å holde der til neste ri. Kl04:06 pressa jeg alt som fantes av krefter, å Linus kom ut i rekordfart. Fikk en overflatisk innvendig rift, men hallo...har jo født en unge. Summa summarum, heftig fødsel. Men denne gang fikk JEG ta kontrollen hele fødselen, helt fantastisk. En nydelig Linus 3610gram 50cm 35 hodet 16.September kl04:06 Kan ikke få sett meg mett på den herlige skapningen!! Å en kjempe stolt storebror, som var så glad for at nå kan mamma være med å hoppe på trampolinen igjen. Sender fødestaven videre til alle "kjente og ukjente" Å takker for min aller siste tid her inne med dere!! Men vi snakkes på småttiser 0-1. God helg og glade gravid mager.
Bolla med 2 små <3 Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Gratulerer! Hørtes ut som en fin fødsel
Light of my life Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Gratulerer så mye :-) Kos dere med lille Linus!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 åååhh...heldigen deg!! Håper jeg får en like "fin" fødsel :-D Kos deg masse med lillebror <3
Tre små troll :) Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 Gratulerer så mye! Å, må være deilig å ha det overstått og ha det lille nurket hos deg. Også fødte du vel en stund før termin, heldiggris!! Gjorde du det sist også? Kos deg masse!!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 17. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2011 Takker og neier ) Han kom 10 dager før, og storebror kom 2 dager før. Alt er verdt alt når det er over )
♥ Min engel ♥ Skrevet 17. september 2011 #7 Skrevet 17. september 2011 Gratulerer så mye med prinsen! Høres virkelig ut som du hadde full kontroll der ja, slik vil jeg også ha det! Suuuger til meg alt av fødestøv, for nå vil jeg og ha ut minien i magen Kose dere masse videre!
september troll på vei;) Skrevet 17. september 2011 #9 Skrevet 17. september 2011 hipp hurra!! Gratulrere;) Flott fødsel! Du er flink! Suge suge suge suge...Fødestøv;)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 Gratulerer så mye:) Tar i mot fødestøvet da jeg er 37 fulgåtte etter mens-termin i morgen og er mektig lei hehe. Kos deg masse med lile Linus:) Klem.
81-Mamma<3<3 Skrevet 18. september 2011 #11 Skrevet 18. september 2011 Gratulerer så masse!! Ser det har vært mange fødsler på en gang her nå! Håper dette fortsetter og at det snart blir min tur Kos deg med Prinsen! Flott navn foresten
Urf Skrevet 18. september 2011 #12 Skrevet 18. september 2011 Gratulerer! men...siden jeg har samme termin som deg og er veldig veldig utålmodig nå som jenta har vokst mye der inne.... hvorfor ble du strippet så lenge før termin? kan man bare be om det?
lykkeli1979 Skrevet 28. september 2011 #13 Skrevet 28. september 2011 Gratulerer!!! Vi fikk på samme dato, vi! Jeg lå på barselavdelingen, ikke hotellet, da min måtte tas med hastekeisersnitt. Håper du storkoser deg;-) Det gjør jeg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå