Gå til innhold

Lekker jeg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden i går merket at jeg alltid er våt nedentil, og kan kjenne at det kommer en dråpe i ny og ne.. Det er snakk om ganske lite og det kan gå 4-5 timer mellom hver gang jeg kjenner noe, også kan jeg plutselig kjenne at det kommer 2 dråper på en time.. Har også mye utflod, tyntflytende og helt blankt. Er førstegangsfødene og har 26 dager igjen til termin 13 oktober..

Har også hatt en veldig rolig baby fra begynnelsen og vært inne på Ahus 2 ganger fordi jeg ikke har kjent noe liv.. Men babyen har alltid hatt det bra, og når jeg nå heller ikke kjenner noe føler jeg at det blir litt som å rope ulv ulv hvis jeg ringer føden.. Burde jeg heller bare se ann til mandag og kontakte fastlegen i stedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg, men har ikke tenkt over at det er noe unaturlig? Jeg er også førstegangsfødene så jeg er jo ikke en sikker kilde, men som sagt jeg har ikke latt meg stresse over det. Men hvis du er veldig bekymret ville jeg tatt en tlf til føden jeg. Ikke bare å gå å bekymre seg hele helgen. :)

Skrevet

Sprøtt, jeg har også termin 13.okt. Og igår begynnte jeg virkelig å lure, da trodde jeg helt sikkert vannet hadde gått, men det var mye mindre enn da vannet gikk da jeg gikk i fødsel med første mann, så jeg valgte å se ann om det kom mer, og det gjorde ikke. Tror det kan være litt forstervann eller utflod.

Skrevet

Jeg har også hatt denne bekymringen! Har hatt mye blank utflod hele siste del av svangerskapet. I uke 27 ringte jeg føden og var inne på kontroll etter en liten lekkasje. Legen sjekket med ul og det var bra med fostervann, og for å sjekke om det lakk fostervann trykket han rundt omkring på magen samtidig som han sjekket om det kom noe ut - (gjorde ikke det da) Konklusjonen var at baby lå med føttene rett nedi blæren, så det var sannsynligvis bare jeg som tisset litt når han sparket! følte meg litt teit men godt å få vite hva det var, hihi :) Nå er jeg snart i uke 40 og har enda mye fostervann.

bestill en privat ul om du er bekymret - der ser de om du har mye eller lite vann.. Lykke til :)

Skrevet

Har det på akkurat samme måte jeg og, har ikke kontaktet føden eller noe, men tenkte og ta det opp med jm på neste kontroll. Er 39+4 i dag, og veldig utolmodig!!:)

Skrevet

I det jeg sto opp i dag tidlig for å tisse så fikk jeg gått 6 skritt før det rant 6-8 dråper med klart vann nedover beina.. Jeg trur virkelig ikke dette var tiss da jeg følte at jeg hadde helt kontroll på det (måtte ikke veldig) Jeg pratet med en hyggelig jordmor som ba meg bruke et bind/truseinnlegg og ringe tilbake dersom det fortsetter..

Jeg følte jo i helgen at det kom drypp i ny og ned som jeg skrev over her, Men kan vannavgang bare være noen dråper hist og her? Har liksom sett for meg et lite plask og det berømte kneppet =P Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...