Gå til innhold

tannverk!!! *iiiik*

Sørlandschick03+09+12<3

Anbefalte innlegg

har hatt tannverk og spist ibux...

er dette farlig?

isåfall hvorfor?

har spist ibux i de to andre graviditetene og det har jo gått bra...

hvorfor er ibux farlig???

er uansett ikke noe anna som virker jo:(

tannlegen til mandag...og til tross for SKIKKELIG tannelegeskrekk gleder jeg med...

aua:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143585665-tannverk-iiiik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville holdt meg unna ibux i fremtiden... På felleskatalogen (brukt av leger og helsepersonell selv) står det følgende om Ibux :

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet.

Dette gjelder for alle medikamenter som inneholder Ibumetin. Paracetamol er mye tyggere og det anbefales at du heller tar det.

Om paracet står følgende :

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet.

Lykke til hos tannlegen:) Prøv å unngå å ta bilder av tennene, men om det er nødvendig, be om blyforkle! :)

de skal ikke ta bilde... har ikke spist masse ibux..tatt sånn flytende for barn:)

tusen takk:) trenger lykkeønskninger for jeg har virkelig hetta for tannleger:S:S

men nå MÅ jeg

kan jo ikke knaske smertestillende nå mer:P

hatt tannverk en stund som har kommet å gått men nå er jeg jo gravid såååå da kan jeg ikke det mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...