Gå til innhold

Noen damer med peiling på livmortappen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett at det er noen damer her pleier å sjekke livmortappen sin, jeg har aldri drevet med det før og er vel egentlig litt grønn der:-) men forrige helg da el testene mine viste positivt " fra fredag til lørdag" så prøvde jeg meg. Da virket den veldig myk og åpen på en måte, var en slags grop der som fingertuppen gikk inn i, akkurat som en slags åpning. Så 7 dager senere kjenner jeg pånytt av nyskjerrighet og nå føles det nesten ut som den har gjemt seg!

Det var bare så vidt jeg fikk kjent på den for den lå plutselig så langt bak, og den føltes ut som en hard plumme eller noe sånt? Helt glatt og ingen humpler heller huller som jeg kunne kjenne, overflaten var bare hard og glatt! Håper ikke dette er for grows å lese om men hehe. Noen som vet hva jeg mener? El tester begynt å bli positive igjen og mensen neste fredag.

Skrevet

å vidt jeg har hørt så er livmortappen hard og høyt oppe ved graviditet, samme med el tester som blir positive igjen, det kan også tyde på graviditet!:)

men jeg lurer også på dette med tappen! skulle gjerne vist hvordan den er gjennom en hel syklus!

Skrevet

Hei igjen;)

Har aldri kjent på tappen før nå de to siste pp.

Men den er alltid veldig myk og åpen ved el...

husker ikke helt åssen den var før ikm forrige mnd, men tror den var lenger ned..

Nå er den så høyt oppe at jeg nesten ikke når den, mindre på en måte. Trukket bakover og hard...

Hmmmmm..... kvalm idag:P bittelitt....

Skrevet

Ja jeg er også kvalm:-p har vært det egentlig litt den uka her men nå de siste to dagene har det blitt verre. Har litt sånn merkelig smak i munnen og maten smaker litt rart. Er sulten men samtidig kvalm liksom. Brystene mine har begynt å føles litt ømme og tunge, det kribler i dem. Er drit kvalm nå jeg etter å ha spist en Holdit fra microen. Men sitter allikavel her å sjesker på sjokoladepudding:-s enten er jeh gravid eller så er det mensen, men kvalmen og den rare smaken i munnen den synd jeh virker kjent..hmm hehe

Skrevet

Ja angå livmortappen, min er også veldig langt bak, nesten som den er borte , men det er den jo ikke da:-) kan såvidt nå den med fingertuppene og det lille jeg kjenner da er st den er veldig hard og helt lukket, glatt liksom , sist var den som en flasketut og veldig myk, lett kjenne, men som sagt nå er det heelt annerledes!

Skrevet

Høres ut som hvordan den er v tidlig graviditet...plugget igjen m slimpropp høyt opp med mykt lag utenpå og hard inni...

Godt tegn om den fortsetter å holde seg der oppe når ikm nærmer seg og spes på ikm dag.

:)

Skrevet

Den har vært like langt oppe i hele dag (eller når jeg har kjent da)

Men nå på kvelden var det litt lettere å nå, men fortsatt lik i fasongen. Kan ikke huske den har vært så stram og liten før lissom...veeelig stenhard!

Herregud.... må være gal, som driver å sjekker livmortapp en lørdagskveld..

Skrevet

Hehe, sist pp tror jeg jeg sjekket 4-7 gng per dag - DA er man gal ;)

Skrevet

:-D jeg satt på badet isted og sjekket livmortappen min igjen for å se om noe var annerldes med forsatt liten og lukket, så leste jeg inlegget her om å tafse på livmor tappen sin en lørdags kveld hihi, da er jeh hviertfall ikke alene om å føle meg som en galning da " hva skal du i kveld? " nei jeg skal være hjemme og kjenne på livmortappen min :-) jaja why not, gikk ikke no gøy på tv i kveld uansett så.. Hihi

Skrevet

Hihi...må le:D

Ja man kunne aldri sagt det til noen andre... ikke engang sambo gidder jeg å si det til... han syns jeg stresser for mye uansett... det skjer når det skjer lissom.. men dere her inne forstår;);)

Idag var tappen så langt oppe som den aldri før har vært... enda mer bakovervendt så jeg bare når åpningen så vidt.. den er helt snurpet igjen..slimete foran.

Men ser mange skriver her at den kan være sånn helt fram til mens, også gå ned... sukk... har ikke helt trua, siden vi ikke har hatt samleie mer enn 3-4 ganger og jeg fikk el to ganger?!:P

Skrevet

Knerten: etter min erfaring så får du ikke tydelogere signal av tappen enn det der på at du er gravid ;);) men skjønner du vil være helt sikker. Sier alikevel et lite " gratulerer" ;)

Skrevet

Heisa! Sjekk www. Pernille.info. Se øverst på den siden som dukker opp! Der står det om livmortappen gjennom herske syklusen, sekreter.... Ja alt man trenger å vite egentlig. Myyye BRA info rett og slett!! Anbefales på det sterkeste;-))

Skrevet

Samme her! Kvalm vondt i brystene hele pakka! Lovet meg selv at jeg IKKE skulle ta noen grav test før på fredag, Men så er det så fristende de cb som sier at du kan ta en test intill 4 dager før ( greit nok fem dager til fredag :-p men så gjorde jeg det, brukte ikke den første morgenurinen heller og den var jo self NEGATIV!! Ikke en liten sånn skygge strek som folk babler om :-( da ble jeg så skuffa og tenkte jaja hadde jeg vært gravid så hadde jeg vel fått et knøttlite utslag vel! Eller??? Ja jeg er en dust som ikke klarer å holde meg..

Skrevet

Ååååå MEN du kan være gravid for det da:):) Bare litt tidlig enda...

Burde ikke sett et knøttlite utslag engang.. har jo hørt om mange som ikke tester positivt før 1-2 uker over mens!

Jeg er som deg, sier jeg ikke skal teste før forventet mens, men gjorde det idag tidlig:P så vi er like dumme! Selvfølgelig negativ:P

sukk... har ikke helt trua kjenner jeg... føler meg bittelitt småkvalm innimellom, men det forsvinner. Litt øm når jeg klemmer på puppene, men det kan være innbilt. Tappen er fortsatt langt opp, men sånn snurpete åpning.. for jeg skal vel kjenne et søkk der siden jeg har født før?

Har sånn litt tykk kremete utflod (sorry nasty detaljer:P)

Stikker i høyre eggstokk....

Tuusen takk for fint svar ang bryllupet... hun blir jo ikke sur, men jeg tenker lissom på det... kan fortsatt rekke det neste pp, med termin i juli og bryllup i august.... haha... jeg er gal;)

Åssen er kroppen din idag?

Skrevet

Nurket11:

Tuusen takk for at du har trua:):)

Vet ikke helt om jeg stoler på den tappen alene men... vi får se;)

Skrevet

Du er ikke alene om å være gal jaffal:-) Godt jeg ikke er den eneste testomanen her da:-D tror nok det var litt i tidligste laget for oss begge ja:-) det blir sånn når man venter og veenter.. Bare please gi meg en bitteliten strek tenkte jeg inni meg " mine bubis er ganske så ømme nå og føler brystvortene er så harde litt lubne liksom, åsså verker det i livmora på en måte! Jeg har også sånn hvit tjukk utflod og livmoren har omtrent gjemt seg fullstendig! Som en liten hard glatt plumme eller no? Jaja noen dager til holder vi vel ut, det verste er å ikke vite, enten positiv eller negativ greit nok det, men den ventinga er så kjeedelig:-p angå bryllupet så tror jeg det går greit uansett hva du velger/blir:-) damer som skal føde og damer som skal giftes det er så fint atte* Blir bare dobbelt opp med glede*

Skrevet

Tida har vel aldri gått så sakte, som dagene før ikm...sukk...

Klarer jo ikke konse ordentlig på jobb eller noe, tenker bare på dette. Til og med gått på do og sjekket tappen på jobb:P herregud... men står jo overalt at den tappen ikke er til å stole på.

Hvorfor kan jeg ikke bare slappe av og ta det som det kommer...

Tappen er fortsatt oppe ja, hard som en liten plomme.... hihi...

og litt stikninger i høyre eggstokk idag.

Men jeg har lissom ikke den gravidfølelsen...

Ja jeg tror det går greit jeg også:) Vi damer må slutte å ha så mye dårlig samvittighet og tenke mer på oss selv;)

Skrevet

Hvordan går det med deg Mamma2søtesmå??

Spent;)

Måtte jo ta en test idag igjen....negativ...buhuuu

Tappen er fortsatt høy, men det er mykere inni der lissom. Ikke såå stram. men kjennes lukket. Mykere og bløtere=tanta?

Klem

Skrevet

Jeg tok en cb kryss test idag ettermiddag og da kom det frem en svaak strek, det var en tynn blå strek, tynn! Den spratt frem med en gang da men den var svaak, går fint an å se den men svaak! Venninna mi mente den var positiv men jeh hører så mye om disse " falske strekene" ? Aldri har jeg fått en falsk cb før, men plenty av negative for å si det sånn! Så jeg vet ikke siden den var veldig svak.. Brakk meg over frokosten idag, måtte bare spytte ut skiva uff! Så verker jeg i magen , ikke I magen, men liksom under navlen i livmora på en måte:s føles litt ut som menstrasjons kramper. Selv om du ikke har fått noen strek til nå så er det forsatt for tidlig å deppe:-) mensen har du jo ikke fått ennå heller, så ikke ta sorgene på forskudd, mye kan skje på bare et par dager:-) foreløpig høres det jo fortsatt ut som du har en livmor som kanskje holder på en liten hemmelighet* trøste klem til deg* ps husk at du venter jo ikke mensen før om noen dager:-)

Skrevet

Høres ut som dere har litt peiling på tappen. Jeg syns min er åpen hele tiden jeg!?! Jeg er nå før EL, så min skulle jo vært lukket. Er det sånn at den kjennes åpen ut hele tiden, bare mer åpen når den skal være åpen? En liten grop der liksom? har ikke født før.

Blir spennende å høre hva som skjer med dere, Mamma2søtesmå og Knerten! Krysser fingrene for dere! (selvfølgelig resten også, men høres ut som dere er gravide ;-))

Skrevet

Jeg er også nybegynner på dette med tappen, men jeg har brukt p sprøyte og siden ting kan være litt ustabilt etterpå så kjøpte jeg meg noen el tester og lærte meg litt om livmortappen og div for å skaffe meg kjappere oversikt over hva som skjer i den noe uforutsigbare syklusen min:-s Jeg fikk knallsterkt positiv på el på lørdagen( 10 sep) så da regner jeh med at eggløsning var på søndag eller mandag. Dristet meg til å kjenne på livmortappen da på mandags kveld og da var den veldig bløt og myk og åpen " nesten som en flaske tut eller en grop som fingertuppen stanget inni, veldig bløt og myk og lett å nå og ganske glatt ( nå får du litt growse detaljer men:-). Så kjente jeg på nytt ca 7 dager etterpå og da lå den høyt oppe bare så vidt det var mulig å kjenne st den var der, veldig hard som en liten plumme nesten og ingen åpning i det hele tatt. Nå har jeg født 2 ganger før og jeg tror livmoren til de som ikke har født før føles litt annereldes ut, men hvis du klarer å finne ut sånn nesten nøyaktig tida rund el så kan du jo kjenne etter ganske nøye da " opptil flere ganger om dagen hvis du er veldig usikker, så etterhvert så kommer du nok til å merke forskjell, rund el så skal den jaffal være lett å nå og ganske myk og åpen vet jeg. Når du ikke er fruktbar blir den litt hardere å mere lukket! Lykke til:-) ikke lett å være nybegynner

Skrevet

Takk for svar. EL er lett, for jeg har så mye murringer og EL-slim. Men tappen er værre. Får bare kjenne masse på den nå som den skal være lukket, og så kjenne igjen under/etter EL og kjenne om jeg kjenner forkjell. Kjente forrige syklus, men begynte ikke å kjenne før etter EL. Høres kanskje teit ut, men skulle ønske noen med erfaring kunne kjent og lært meg litt.... Eller at man kunne se den!!! Håper egentlig at jeg ikke rekker å få noe mer erfaring før spiren sitter ;-)

Skrevet

Jeg har en del erfaring med denne tappen np, men jeg tror at det viktigste jeg har erfart er at den endrer seg hele tiden.

Jeg har hatt to kjemiske etter hverandre nå sp blir jo litt forvirret av det men men.

Når EL er merker man det veldig godt, riktig som pernille-info sier at det kjennes ut som lepper og veldig åpent.

Så lukker den seg jo og blir hard,,men man kjenner alikevel en sprekk der (født før). Jeg er alltid fuktig (!?) sp har aldri tørre perioder.

Nå er min midt på ca og ganske hard og lukker - ganske sikker på at det ikke er noe skatter der inne..også fordi vi hadde sex 22 ca etter el,,el smerter kvelden før så da er sjansen liten.

Skrevet

Hmmm hadde dere sex kl 22 etter el? skjønte ikke helt... men så er jeg blond også da:P Kan man ikke bli gravid dagen etter el smerter?

Føler jeg er veldig personlig her, men har hvit utflod nå med slim i... (æsjjj) ikke sånn som el slim, men hvitt slim...

Sinnsykt uggen, men tror jeg begynner å bli forkjøla. Kvalme som kommer innimellom bare...

Tappen er skikkelig snurpet sammen... men jeg er jo ikke en erfaren tappekjenner og er conisert for noen år tilbake. Kanskje derfor den kjennes rar ut?

Kjente ikke på den i det hele tatt i forrige svangerskap, så ingenting å sammeligne med...

hehe... må le... skulle gjerne hatt noen til å kjenne for meg jeg også;)

En ting er sikkert, jeg skal ikke teste mer før IKM!!!

Skrevet

Må nesten gratulere deg!!! Wiiiiii :D:D

Kommer ikke en liten strek hvis du ikke er gravid:):) Det har jeg aldri hørt om. Kun falskt negative, ikke falskt positive:)

Såå spent på neste test du tar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...