sepgutt10<3novjente11 Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre jeg gir opp. Vurderte å ringe sovekarin men fy det er dyrt og jeg har ikke all verdens av penger. Men guttungen min på 1 år har ikke sovet natta igjennom siden han var 5 mnd.Nå er jeg så sliten. Han er verdens blideste gutt på dagtid og ikke noe problem å legge han på kveldstid. Det er da helvete starter! Er vi heldig trenger vi bare å stå opp max 3 ganger om natta å putte smokken i munnen. Men det er en sjelden gang. Nå i natt har vi sikkert vært oppe i 20 ganger minst. Vi fikk enn sånn ferber kur vi skulle følge men kan ikke si den ser ut til å hjelpe hell. Nå jeg sittet våken her i over 2 timer og han bare griner og griner vært 5 min minst. Venter en liten til om noen uker og ser ikke hvordan vi skal få endene til å gå opp i hop. Helsestasjonen er det lite hjelp å få
Malene & 2 1/2 små Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Dette hørtes ikke noe hyggelig ut... Han får nok mat i seg på dagen, så det ikke er pga at han er sulten? Mulig ha velling på flaske rett v siden av ham så han kan ta selv på natten... Har du prøvd å legge mange smokker i sengen, slik at han får tak i en selv? Jeg var oppe en del ganger på natten( for å amme) med min første til hun var 15 mnd - da tok vi avvenning med henne. Min mor som trådde støttende til Kanskje du har noen som kan hjelpe dere? Men da må den personen være innstilt på litt arbeid..... Skjønner frustrasjonen! Når man mister nattesøvn er det mye som ikke fungerer... Min jente har sovet natten gjennom siden avvenninga, veldig deilig. Hun måtte vel bare skjønne at mamma ikke kommer, så da var det greit. Masse lykke til!!!
to tettitett Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Uff, det er helt forferdelig aldri å få ta seg inn igjen.. Hvor lenge har dere forsøkt Ferber kuren? Vi har hatt d på samme måte, gutten er tretten måneder og det er fortsatt perioder der han gjerne kan tenke seg å stå opp flere ganger i løpet av natten. Er ingen ekspert, har jo samme problemet selv, men vi har hvertfall erfart at det eneste som hjelper er faktisk å la ungen skrike ut.. Byssing, vogn, smokk, sang, ALT er prøvd. Til slutt måtte vi bite i d sure eplet og la han skrike.. Det tok flere dager, men nå går det heldigvis bedre. Jeg tar "light" varianten og sitter ved siden av sengen og holder ham i hånden og synger, men han får IKKE komme opp... I perioder må vi til med det samme igjen, det kan være barnehagestart, mye som skjer, overnatting andre steder, tenner, så er alt ødelagt, og vi må påan igjen.. Men vi får vertfall puste innimellom nå! Ser ut som på nicket ditt at det kommer en til i november? Samme her, og det er desto mer slitsomt å være stor og gravid å aldir få sove.. Men hang in there! Er dere konsekvente med avvenning av smokk på natta, krysser jeg fingrene for at det tar noen dager så sover han ihvertfall store deler av natta.. Det er ingen som ikke har vært gjennom det samme som skjønner hvor slitsomt det er.. Håper det ordner seg snart! Har dere forresten sjekket ut om han kan ha noen låsninger i nakke/ rygg?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Vet hvordan du har det. Jeg har begynt å falle til ro med at det er fatksik ikke uvanlig å ha det sånn. Men H****** å slitsomt det er . Jeg er gravid og er kjempetrøtt og sliten hele tiden. Ungen vår er 1 år, og i februar har vi to. Jeg har en fantastisk ektefelle som hjelper mye til, og som er mesteparten av natta oppe. Men vi har nok litt forskjelig syn på hva som kan prøves. Der jeg tenker at ungen begynner å bli vant til å ha oss på rommet sitt, blir vugget etc, og at det burde unngås, kommer ektefellen min med unnskyldinger for ungen; Vondt i tenna, vondt i magen, mørkeredd etc. Umulig å vite hva som er riktig. Men vi er enige om at i perioder hvor vi holder på å knekke sammen av utmattelse, praktiserer vi samsoving.....kun for egen overlevelse.
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 21. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2011 Vi har egentlig prøvd i en stund en del uker, kan ikke si nøyaktig hvor lenge men har ikke nytta. Men plutselig i går våknet han bare opp en gang. Han holdt på en time ca og sovna igjen og sov helt fram til 8 neste dag. Og i natt sov han for første gang natta gjennom, 11 timer i strekk. Lagde ikke en eneste lyd i fra seg. Tror jeg aldri har følt meg så utvilt før på leeenge. SÅ jeg håper virkelig det fortsetter sånn som dette =) Venter i november du å to tettitett? Vi får så å si like tette unger vi da gitt. Må si jeg gruer meg litt da med lille gutt som er over alt og snart går på egen hånd. Det som har vært veldig tøft her nå den siste tiden er jo det at jeg har hatt prematur rier og har ligget på sykehuset i neste 2 uker tilsammen. Har heldigvis en mann som hjelper til for det meste om natta så jeg slipper å stresse =) Det må låsninger i nakke/rygg vet jeg at han ikke har, han gikk hos kiropraktor og sånn ja nå husker jeg faktisk ikke hva det heter igjen, står bom stille gitt. Men uansett han ble friskemeldt da han var 6 mnd og har ikke hatt noe problemer med det men vet han har vært plaget med tenner en stund så kan jo ha litt med det å gjøre også. Du må uansett ha masse lykke til med din lille og den nye som snart kommer =)
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 21. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2011 Gravid du å ja. Er ett slit det der med unger som ikke vil sove om natta. Tar på ekstra når man går der med den store magen og skal bøye seg over senga el prøve å roe ned ungen osv. Men du er ikke alene om å prøve samsoving, det gjorde vi å da det sto på aller verst. Bare for å noen ekstra timer på øyet!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 he he, ja kjenner igjen det med å bøye seg over senga. Vesla skjønner ingen ting der jeg kommer bakoverlent for å gi henne smokken igjen :) Har en stol ved siden av senga jeg, så jeg sitter henslengt PS: siden sist jeg skrev har gullet vårt sovet bedre, vi kjørte light Ferber metode på kvelden, samt at hun har lengre dager i barnehagen
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 25. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2011 Godt å høre at den lille har sovet bedre Sikkert godt for dere alle. Her har vi sjøl hatt 3 netter på rad der han sov hele natta igjennom, så kom en natt der han begynte å tulle litt på natta igjen. Og i natt våknet han bare en gang og det var jo ikke før kl 5:P Så skal ikke klage =) Men fant ut at han hadde visst fått to nye tenner til itilegg til to andre tenner som ikke er helt ute så tror det er mye av det som har plaget han om nettene =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå