Snart mamma <3 Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Lillegutt skal testes for refluks.. noen med erfaringer her som kan si noe om hvordan man tester dette, om det er vondt for babyn og erfaringer med den nye hverdagen under/etter behandling? Måtte dere vente lenge på å få time?
www.sovehjerte.no Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Hei. Jenta mi på 4 mnd har en mild variant av stille refluks, så jeg kan fortelle litt Vi fikk time ganske kjapt på Ullevål, tok bare et par uker eller noe Vi fikk et skriv der det stod at babyen ikke skulle ha spist 4 time før inngrepet. Har lest at de fører en sonde ned som skal registrere antall oppstøt iløpet av 24 timer. så må du tilbae å levere utstyret. Babyen får da en sekk på ryggen som inneholder et utstyr som registrerer oppstøtene. Så skal du trykke på en knapp når babyen ligger, sitter, spiser osv Det sm jeg syntes var mest ekkelt var tanken på at sonden skulle settes ned. Vi slapp å dra, heldigvis, for jeg klarer å kontrollere det selv ved hjelp av kosthold. Råder deg til å kutte ut ulike ting om du ammer
LilleMy08 Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Hvordan klarer du å kontrollere reflux? Hva er det du unngår å spise?
www.sovehjerte.no Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 Jeg så at hun ble verre av ulike ting som jeg spiste. Hun kunne ikke ligge på gulvet for hun lå å slevget gulp hele tiden. jeg kuttet ut melkeprodukter og tomat og over et par uker så jeg så stor forandring at hun ikke var plaget av det lengre.jeg begynte å kutte én og én ting (er heldigvis ganske vanedyr i kosten, så jeg så kjapt om det var noe nytt som ga reaksjon på henne). jeg kuttet melkeprodukter og tomat det har funket kjempebra her hos oss!
www.sovehjerte.no Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 beklager fælt alle skriveleifene her altså. sitter på mobilen og det går veldig fort
Snart mamma <3 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2011 Kanskje jeg skal prøve å kutte ut div produkter, da.. kuttet ut alt i forbindelse med luft i magen for flere uker siden, men da var liksom ikke refluks med i tankene. De siste ukene nekter han å ligge i vogna, senga, stellebordet.. egentlig de fleste steder der han må ligge flatt. Han har alltid vært en stor sprut-gulper, men merker at fet kommer mye opp i munnen hans som ikke kommer ut. Han har også gått fra å være en gutt som fint sover 2-3t sammenhengende til kun 30min. Har slitt med nakken, men nå er den nesten fin og det er tydelig er noe fortsatt plager han...
www.sovehjerte.no Skrevet 17. september 2011 #7 Skrevet 17. september 2011 jeg kan ihvertfall se når jenta mi har det sikkelig ille... da sliter hun med å die, må ta pauser hele tiden, og hun våkner flere ganger etter at hun har sovnet med gråt.. også kunne jeg se når hun lå flatt at hun svelget og svelget hele tiden...Det hjalp veldig å kutte melkeprodukter her i gården, og det er visstnok ganske vanlig at de barna som har refluks reagerer på melkeprodukter også men prøvd deg frem, her kan jeg spise pizza med ost for eksempel, men ikke ost på brødskiva hehe Håper det hjelper ihvertfall!
Snart mamma <3 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2011 Da er det herved slutt på melkeprodukter på noen dager fom nuh! Føler det har blitt myr verre den siste uka, men har ikke helt skjønt at lukkemuskelen skal bli dårligere jo eldre han blir.. Takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå