Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Jeg venter tvillinger, og kikker på vogner. Har ikke barn fra før, så er veldig uerfaren, og lurer på hvor mye det er "vanlig" å bruke på en vogn? Jeg har funnet "drømmevogna", en easywalker duo, men den vil koste oss ca 12.000,- med alt utstyr... Jeg syns det er mye penger, eller det det vanlig for en tvillingvogn? Er det en god investering, liksom? Man kan selvsagt kjøpe brukt, vil bare sondere terrenget litt:-)
Glow2011 Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Jeg venter også tvillinger :-) Valget vårt falt på TFK twinner twist. Den er den eneste med håndbrems og siden jeg bor på vestlandet og er glad i å gå tur,er dette noe vi bare måtte ha. I tillegg kan man regulere høyden på fotbrettet (på sportsvogndelen), så barna slipper å sove med beina i knekk når det blir større. Dette gikk ikke på Mountain buggy, litt usikker på hvordan det var på Easywalker. TFK kostet ca 8100,-, men vi fikk 20% hos forhandleren (man får 10% på alt baby utstyr hos Barnas Hus om man er medlem av tvillingforeldre foreningen) Men denne forhandleren hadde et spesial tilbud ut oktober. Så da ble det ca 6500,-. Så kjøpte vi to hardbagger brukt av noen kjente for 1500,- til sammen (en koster 1900 ny). Da fikk vi med regntrekk og myggnetting. Det ligger mange hardbagger på finn.no, og de er ofte pent brukt i bare 6-7 mnd. Så da blir jo det kr 8000,- tilsammen. Og vi er fornøyd med det :-) Det blir vel litt ekstra senere, med regntrekk til sportsvogndelen etc. Uten rabatt og med nye hardbagger, regntrekk, ville jo vi også kommet over 12000,-. Så tror det er vanlig pris å betale når alt er nytt. Det er jo mye penger, særlig når man skal ha dobbelt opp av alt annet :-) Vi valgte å kjøpe ny selve vognen, da jeg kommer til å bruke den masse og ønsket å ha garanti og unngå sliteskader med en gang. Masse lykke til med valget, ikke lett med alle avgjørelsene fremover :-) Selv sliter jeg litt med å finne ut hvilken vognpose vi skal ha. Foreløpig er easygrow favoritten.
gutteklubben grei Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Hvis du kjøper en pent brukt, kanskje max to år gammel søskenvogn som har blitt brukt som søskenvogn (ofte mye mindre brukt enn tvillingvogn) kan du gjøre et godt kupp! MB er av superkvalitet og holder i maaange år, Easywalker jenner jeg ikke til, men liker ikke at de har gidelåser for å justere ryggene, hadde det på TFK og de gikk lett i stykker spesielt hvis andre (les svigerforeldre osv) skulle håndtere vogna ;-)
mari dukka Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 hei!jeg kjøpte me tvilling vogn i fjord,jeg kjøpte meg en tfk joggster twist duo og er kjempe tilfres med den.vogna + regntrekk så kosta den 8600 kr.en vogn til å andbefalle.
Carebear77 Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 Jeg venter også tvillinger, og ser at vogn med utstyr fort kan bli dyrt ja:P Men likevel er det vel greit å spandere noen kroner på det, i alle fall hvis man er en del ute å trasker.. Jeg fallt for TFK twinner twist. Mye pga håndbremsen, tenker det blir tungt etterhvert i nedoverbakker.. Meeeen så får jeg se at Mountain buggy har kommet med en kjempesmal vogn, som er like bred som en enkel vogn..og tenker at det kunne vært ok da, men barna skal jo ha plass og da. Noen som har prøvd den? Den er visst 63 cm bred og hvert sete er 30 cm. Litt smalt eller?
Doodlita Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Jeg får relativt tette barn, og har derfor kjøpt søskenvogn. Har siklet på både tfk og easywalker, de virker som flotte vogner, men jeg klarer ikke å rettferdiggjøre den investeringen for en tilleggsvogn. Vi har da tross alt tre andre vogner. Så jeg kjøpte en billigere variant - husker ikke merket, brukte 2000 på den. Med mykbag da. Hvis jeg hadde ventet tvillinger ville jeg definitivt gått for en hardbag-variant, men som søskenvogn koster de vognene rett og slett for mye.
Eurecaღmed spireღ Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Glow 2011, lurer på hvilke forhandler du har kjøpt av, bor selv på Vestlandet og skal ha en tfk tvilling vogn;)
Glow2011 Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 Kjøpte den hos Barnevognservice på Askøy (De har også butikker i Åsane og i C. Sundts gate i Bergen Sentrum). Men grunnen til de 20% var at jeg brukte noe som heter enjoykort. Kortet ble kjøpt i fjor for å støtte idrettslaget. Da får du blant annet 20% på ett kjøp hos dem. Kortet kostet ca 400 kr, men har fått rabatter hos andre butikker også, så har spart en del på til nå. Ellers så gir de 10% på alle kjøp om man er medlem av tvillingforeldre foreningen. (Vet ikke om du venter tvillinger eller skal ha den til søskenvogn) Mener også at den var 300-400 kr billigere hos Barnevognservice enn hos Barnas Hus, selv uten rabatter.
Eurecaღmed spireღ Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Ok, tusen takk;) vurderer også å få den i fra Tyskland. Kommer ned i ca 5000 ink toll og moms da. Kjøpte multi x bag derfra til enkelt vognen vår. Får se;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå