Gå til innhold

Vask av madrass. Trenger hjelp! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere, jenter!

Jeg har nå 4 uker igjen til termin og har derfor satt i gang forberedelsene til baby kommer. Kom til å tenke på hvordan jeg skal gjøre det med madrassene som den lille skal ha i vugge og sprinkelseng.

1. Madrassen til vuggen er brukt av storebror for 5 år siden. Kjøpte den ny da. (Altså brukt kun i 4 måneder) Har vasket trekket på 60 grader, men bør jeg vaske "innmaten" også? I såfall, hvordan? (får ikke plass i vaskemaskinen akkurat) ;-) Det er polyesterfiber.

2.Har helt ny madrass til sprinkelsengen. Den ligger i plast og har derfor ikke vært i kontakt med noe som helst. Bør jeg vaske trekket til madrassen før bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror heller jeg ville satsa på og lufte den godt heller?

Skrevet

På madrassen vår stod det at vi kunne spyle den i dusjen eller noe og tørke den stående

Skrevet

Brukte madrasser kan man fryse ned i dypfryser i et par døgn :-)

Skrevet

Ooh, fryse ned? Høres bra ut. Hadde jeg bare hatt stor nok fryser :P

Spyles i dusjen ja, kanskje jeg skal gjøre det. Men bruker man noen form for vaskemiddel da? Og hvor varmt vann skal jeg bruke?

Skrevet

Er veldig usikker. Dra på babybutikken på mandag og hør med dem der :)

Skrevet

Eller i morra :P Trodde det var søndag i morgen jeg. Hehe :P Fant ut nå at det var lørdag i morgen :P

Skrevet

Jeg ville nok ikke vasket madrassen i dusjen, men satt den ut for lufting og banket ut støvet av den ute. Det er sjelden madrasser tåler vask med vann (sjekk vaskelappen?).

Frysing dreper (endel) bakterier. Støvsuging fjerner støv og midd. Lufting og banking fjerner også støv, midd og lukt, samtidig som høstlufta er kjølig og god nå.

Hvis den er veldig flekkete hadde jeg evt sendt den til rens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...