mine 2 små prinsesser :) Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Frøkna mi er 7mnd og god og rund! Hun er svært bedagelig og ruller ikke, prøver ikke enn gang. Kommer seg ikke fremover, men har de siste dagene begynt å rygge! Hun er kjempe blid og pludrer masse. Liker å ligge på magen å leke. Kjenner jeg er litt bekymret siden hun ikke beveger seg mer, bør jeg være det? noen med erfaring på bedagelige barn?
Gjest Madolyn Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Gutten min er 5 mnd og koser seg verre på toppen av vektskalaen <3 Han er også særdeles rolig og bedagelig; om jeg legger ham på ryggen med leker rundt så nøyer han seg som regel med å stirre i taket, på veggene osv mens han roper og prater. Kan rulle over til sidene for å gripe etter en leke, men om han ikke får tak i den så triller han bare tilbake og tenker liksom ikke mer over den saken, hehe <3 Han rulla fra rygg til mage dagen han ble 5 mnd, men har ikke giddet å gjøre det siden Jeg må innrømme at det passer meg midt i blinken. Hans fetter er en virvelvind av de sjeldne; høyt og lavt og overalt, løpt rundt og rivd ned ting siden han var 9 mnd gammel. Krabba over sprinkelsenga før han var halvannet år, osv. Så om Lille Muffin her er roligere i kroppen, så er jeg bare utrulig glad for det!! Om han krabber når han er 6 mnd eller 12 mnd er ett fett for meg. En grunn til at han muligens henger litt etter motorisk sett er fordi han er veldig nærhetskrevende, og trives best når han blir bært rundt eller sitter på fanget til noen. Hjalp heller ikke med nakkelåsning, som gjorde at vi kom litt etter med magetreningen
Bad habits har tre små Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Nei, ikke nødvendigvis. Jeg regner med hun beveger armer og ben og er i aktivitet, ellers? Min eldste var (og er!) bedagelig. Jeg måtte trene med henne. Hjelpe henne til å rulle rundt, inntil hun gadd å gjøre det selv. Da hun var ti måneder og fortsatt bare lå og rullet rundt, uten å åle seg bortover gulvet - la jeg mobilen min foran henne. DA, fikk hun faktisk motivasjon;-) Man skal være obs på barn som ikke følger "utviklingsstigen", samtidig som man må ta høyde for individuelle variasjoner. Så lenge hun er aktiv ellers, er sosial og våken - ville jeg ikke bekymret meg ennå.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 Rygging er jo første steget for å lære seg å komme fremover, så da er hun jo på vei:) Og så lenge hun ligger mye på magen kommer det nok helt av seg selv! Gutten min begynte ikke å åle seg fremover før han var 8,5mnd. Han er en aktiv gutt som finner på noe hele tiden nå, men ikke av de som er høyt og lavt hele tiden. Du har nok fått sett noe av personligheten hennes nå, men tror ikke du skal dra den konklusjonen at hun kommer til å bli veldig bedagelig når hun er eldre. Kanskje er hun bare mer opptatt av det sosiale og det å følge med på alt som skjer rundt henne? (Sånn var det ihvertfall med gutten min...)
mine 2 små prinsesser :) Skrevet 20. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2011 Takk for allle svar. Hun er svært interessert i å følge med og vil gjerne ligge midt på stuegulvet så hun får følgt med! Da håper jeg bare hun er rolig og at hun snart ruller og åler seg bortover!! Har flere erfaring så fint med kommentarer
lillenims Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Legg henne med hodet i den kjedeligste retningen slik at hun må jobbe litt for å se noe som er spennende. Bruk gjerne speilleker eller leker som triller bort når hun kommer borti dem. Legg ting noen få cm utenfor rekkevidde i stedet for rett i hendene på henne. Teppegolv er bedre å krype på enn glatt parkett, om dere ikke har teppegulv eller store golvmatter (som ikke sklir) så går det an å kjøpe ei billig dørmatte av samme type tekstil som teppegulv er, og legge henne på den så hun får tak med hender og/eller føtter på den. Antisklisokker og antiskli på knærne ("krypmuddar") kan gi noe av den samme effekten. Ellers er hun sannsyligvis helt normal. Tipper hun er mer frempå i annen utvikling enn akkurat det med å krype framover?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå