Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Er det noen som har erfaringer med stellebord som kan fortelle hva som er mest praktisk? Har sett på stellebord med "innebygget" badekar, er dette praktisk, eller bare klønete når man skal stelle etterpå? Jeg venter tvillinger:-)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Gratulerer med tvillinger! Så moro ! Min erfaring, jeg hadde stellebord med skuffer. Og badekaret brukte jeg KUN en gang, fordi man måtte bruke begge hendene for å legge stellelokket på igjen.... Dum oppfinnelse..... Men vet ikke hvordan andre typer er da....Denne jeg hadde var veldig vanskelig å lukke... Brevi, het det.
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Har dere vanlig badekar? Vi dropper stellebord med badekar i fordi vi har vanlig badekar. Vi kommer til å kjøpe en sånn stol med sugekopper på som kan festes i badekaret som ungen kan ligge oppi istedet. Det hadde kanskje vært praktisk for dere som får tvillinger også? Det er plass til to sånne stoler med sugekopper på i ett badekar tror jeg. Du får kjøpt sånne stoler billig på feks biltema.
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 Så utrolig praktisk! Tusen takk for tipset! Jeg skal iallefall ut å kjøpe en slik badestol )
Glow2011 Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 Svarer deg her også, har jo kommet med et laaaaangt svar på vognspm ditt :-) Vi har kjøpt vanlig kommode som vi skal legge en stellematte på. Så tenkte vi å kjøpe en badebalje på stativ. Da kan vi bruke dette uten å bøye oss de første månedene, så tar vi i bruk badekaret etterhver (evt en slik badestol opp i). Det jeg har hørt om innebygde badebaljer, er at de er små og ikke kan brukes så lenge. Vi har også tenkt at om man er to på stellet, så kan man bade først den ene, så ta den på stellebordet, da kan den andre bades i mens. Mange praktiske ting man funderer på når man venter to og ikke har barn fra før :-)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Har ingen erfaringer med tvillinger... Men selv med 1 barn så syntes jeg det var tungvindt med badebalje under og stelleputen oppå. Grunnen er at når babyen er nybadet og våt, har du ikke så veldig lyst til å legge den inntil brystet ditt for å legge ned lokket, brette ut håndkleet for å legge babyen oppå. Største fordelen med badebaljen under er at du får badebaljen i arbeidshøyde -vi har ikke plass til både stellebor og stativ til badestampen... En annen fordel, er at har du baljen i stellebordet, har du slange som du kan ta i do, har du badestamp må du tømme den selv, og det kan bli litt søl... Vi har ikke badekar.. Nå må jeg ha nytt stellebord, og tror ikke jeg kommer til å kjøpe med badestamp i.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2011 #7 Skrevet 17. september 2011 Jeg tror jeg skal gå for denne http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80200613 og så kjøpe en stellematte å ha på toppen... Da kan jeg ha kluter i den ene lille skuffe, salver/såper/febermåler i den andre, evt bleier i den siste, og klær i de store...
bitthen Skrevet 17. september 2011 #8 Skrevet 17. september 2011 Har kjøpt en billig kommode fra IKEA (700,-), IKEAS billigste stellebord (det til 200 eller noe, og badebalje fra IKEA til 80,- Nå har bare jeg en liten tass da, ikke to. Det som er greit med stellebord fremfor kommode med stellematte er at stellebordet kan du sette ut fra veggen mens kommoden må stå med langsiden inntil veggen. Vanskeligere å stelle to når det står slik. Er kjempefornøyd med IKEAS superbillige stellebord, og jeg bruker det ennå selv om mini er over året. Du kan jo kjøpe to og sette ved siden av hverandre? Men badekar under stellebordet tror jeg er bare bortkastet, var veldig i tvil selv da jeg kjøpte, men angrer ikke et sekund på at jeg lot være
-feb'14-baby på vei❤- Skrevet 17. september 2011 #9 Skrevet 17. september 2011 Gratulerer med tvillinger! Så gøy;) Jeg går for å kjøpe en fin kommode og stellematte å legge oppe på. Badebalje kjøper jeg også for seg. Har hørt om mange som er misfornøyde med stellebord med bad. Vi har bare dusj, men tenker å ha balja i dusjen bare:) Kommoden kan flyttes inn på barnerommet senere:)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. september 2011 #10 Skrevet 17. september 2011 Vi har to barn fra før og har brukt stellekommoden med badebaljen i de første mnd... Men fy så mye jobb med den da.... Grunn: vi badet i oljevann og da er babyen glatt etter bading, med balje i kommoden kan du ikke bare ta opp babyen og legge rett ned på stellematten... For den er jo ikke der... Slangen går gjennom et hull på kommoden og for å få vasket baljen etter bruk må jo alt demonteres, og det tok lang tid å tømme den for vann etter bruk... Dette er 3 babyen vår og sistemann, vi skal bruke kommoden opp igjen, men vi har gått til innkjøp av badebalje på IKEA til 80kr... som vi bruker i tillegg....
Doodlita Skrevet 17. september 2011 #11 Skrevet 17. september 2011 Vi hadde en sånn stellekommode i tre med badebalje i til storesøster, og opplevde at det var en feil med låsen slik at det tunge trelokket falt ned mens jeg badet babyen. Jeg sto bøyd godt over badebaljen da slik at lokket traff hodet mitt og ikke babyen sitt - heldigvis. Slo hjernerystelse på meg, men ville sannsynligvis ha drept babyen. Jeg har snakket mye med forhandleren, men hun påstod først at vi gjorde noe feil ift monteringen, deretter fikk vi beskjed om at dette var den eneste låsen som noensinne hadde fusket. Vi fikk da ny lås, og denne var heller ikke bra. Jeg vil derfor si med hele mitt hjerte at HOLD DERE UNNA slike stellekommoder med tunge lokk over baljen. De kan være livsfarlige for de små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå