Ruger på 2 små gull <3 Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Heisann Vi skal igang med nytt forsøk nå ganske snart. Vi bor ca 4 timer unna sykehuset, slik at det blir en del dagsturer i forbindelse med forsøket. Jeg lurer på hva mennene deres gjør, dere som bor litt langt unna, å må ha fri fra jobb - Er det vanlig med sykemelding hos mannen? Bruker man egenmeldingsdager? ferie? Han kvier seg veldig for å bruke egenmeldingsdager, da han mener han ikke er syk, å sykemelding mener han at han ikke får pga dette, men han har ikke undersøkt! Han har noen feriedager tilgode.. Sist var jeg sykemeldt hele forsøksperioden (for noe annet), men har ikke lyst til det denne gang. Vi har en ordning på jobb med lønnet permisjon, så jeg blir nok å benytte meg av det, men det har ikke mannen..
JKatrine Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 heia, mannen min har flexi tid og kan legge pasienter til møte når det passer ham...er vel litt heldig der... Håper det ordner seg for dere. Men på risken så har de mye av timene etter jobb tid og da løser det seg lettere, men siden dere har 4 t kjøretid, blir det jo noe annet
shalin Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Min mann er kun med de gangene det har vært ferskforsøk selvsagt;-) og de gangene jeg har satt inn,men han er ikke med på kontroller. Han har fått fri fra jobben de gangene han har vært med,han har forklart situasjonen,så det har gått veldig fint:-)
2,5barn+1engel Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 mannen her har også kun vært med da det var ferskforsøk.. på vanlige kontroller og fryseforsøk så har han ikke hatt mulighet til å bli med. Det er 6 t kjøring hver vei for oss..
Ruger på 2 små gull <3 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2011 Jeg ønsker veldig gjerne å ha mannen sammen med meg hele veien, dette fordi jeg synes hele prosessen er tøff, å setter veldig stor pris på støtte, å det å ha noen å prate med på turen til/fra Han fikk fri sist gang, ingen problem, med det ble med trekk i lønn :/ Men han kan jo selfølgelig ta feriedager altså, men bare lurte på om det er vanlig å bruke egenmeldinger å evt sykemelding? Det ordner seg vel
Lillatante Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Hei! Utrolig hvor fort en glemmer. Men jeg mener å huske at mannen også fikk tilbud om sykemelding fra sykehuset den dagen det var uttak i hvertfall. Siden min var student akkurat da så benyttet vi det ikke den gangen, men må det nå. Spør sykehuset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå