Gå til innhold

Min overtidskontroll fredag 16 sept.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 5 dager på overtid. Fikk utført ctg, UL, sjekk av blodtrykk og urin. Til sist ble det tøying og stripping. Tror jeg hadde en cm åpning bare :/

Meen, så forteller JM at det har kommet nye retningslinjer på overtid og hvor lenge man kan gå. Blant annet sa hun at hvis bmi`en er over 25 skal man HELST ikke gå mer enn en uke over tiden. (bmi ved svangerskapets start)

Jeg hadde en bmi på 27 da jeg ble gravid (regna hun ut), og dermed måtte jeg komme tilbake på søndag, da er jeg akkurat en uke over tiden. Da skulle jeg på ny kontroll og til undersøkelse og vurdering om igangsettelse på føden.

Jeg var helt sikker på at jeg måtte gå en uke til, men da blir det kanskje baby på oss på søndag :D:D:D

Flere som har hørt om denne bmi- regelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det at det står i retningslinjene. Men mange gynekologer syns den BMI grensa er veldig streng. Jeg er absolutt ikke i nærheten av å være overvektig, men hadde BMI på 25.

Skrevet

Jepp. Det er i retningslinjene:) Min var vel over 25 da jeg ble gravid, men det ble det ikke tatt hensyn til på min overtidskontroll..

Skrevet

Hvordan er det man regner bmi igjen? Kanskje jeg også går under den. :)

Skrevet

Høyde gange høyde gir et tall. Deretter deler du vekta på dette tallet. Det gir din BMI.

Eks høyde 160 vekt 60 kilo

1.6x1.6=2.56

60/2.56= 23,4

Skrevet

Hvilket sykehus har du vært til kontroll ved? Synd at det tilsynelatende er så stor forskjell rundt om kring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...