Gå til innhold

Dere som har fått briller i voksen alder; hvor lang "innkjøringstid"?


Tommage♀♂

Anbefalte innlegg

Jeg ser jo mye bedre med brillene, men er ikke komfortabel med å ha dem på. Trenger dem ikke hele tiden, men etter at jeg nå så smått har begynt å bruke dem er jeg mer obs på at synet er blury når jeg ser ting på avstand.

 

Så når blir brillene en vane?

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

Etter 10 år hadde jeg fortsatt ikke vent meg til briller og da skaffet jeg meg linser. Det var herlig det:)

Nå bruker jeg briller sånn innimellom hjemme, men ellers går det kun i linser. Vurdert det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Om du er distrè så er det kanskje lettere med linser enn med briller (om du ikke har tante-snor eller en sånn pensjonist-knapp som piper hver gang du legger brillene i kjøleskapet eller på en annen lur plass). Du tar linsene på om morgenen og av om kvelden. Noen linser kan du ha på hele døgnet også.

 

Men briller er veldig pent da:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tantesnor eler pensjonistknapp, hehe:p

Men har kjøpt 2 par briller, just in case... Brillene er jo bare ved behov, blir kanskje litt feil med linser som skal brukes hele dagen da?

Får teste ut disse brillene her, så blir det kanskje linser neste gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jo! Var faktisk ikke klar over at jeg hadde dårlig syn en gang, oppdaget bare at jeg ikke så tavla klart når jeg begynte på skole nå:P Og etter at jeg hentet brillene i dag har jeg testet over alt, på butikken, i byen, hjemme, av og på med brillene, bare for å se forskjellen. Og den er stor!

 

Bare litt uvanlig at alt er rammet inn med sorte firkanter:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Bruker de absolutt hele tiden. Var litt ubehagelig i starten da jeg følte at verden "kom mot meg". Men er helt avhengig av å bruke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken styrke har du da -Ingen skal få-?

=)

Jeg har "bare" 0,25 og 0,5, men har skjeve hornhinner i tilleg, og de var 0,5 og 0,75. Hvordan det går an å ha forskjellig styrke på et brilleglass skjønner ikke jeg, men ok...

Bruker dem helst når jeg er på skolen, gjør lekser, ser tv eller surfer på nett.

 

Burde kanskje bruke dem mer bare for å bli vant med dem, men når jeg tar dem av tar det jo evigheter før jeg ser noenlunde normalt igjen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...