Anonymor Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Hvilket barnesete har dere / kjøpt til den nyfødte? Jeg fødte sist i 2006 og dette babysetet skal jeg ikke bruke nå. Noen anbefalinger? Pris?
Tre små troll :) Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Har du isofix ville jeg kjøpt enten Maxi Cosi Cabriofix eller Britax Babysafe begge med isofixbase. Begge har oppnådd høyeste poengsum i Forbrukerrapportens tester, 82. Koster omtrent det samme tror jeg. Veldig enkle i bruk. Super greit å bare klikke inn og ut av basen, istedenfor å styre med beltet.
Bolla med 2 små <3 Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Maxi Cosi Cabriofix har vi fra nr 1 så kommer til å bruke det. Man kan også bruke bilsetet med vanlig base. Den har kommet veldig bra ut i test og regnes som et av de sikreste i Europa. Veldig enkelt å bruke også!
Mamma i lykkerus Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Vi fikk anbefalt Maxi cosi fra folk her på forumet, venner og i butikken
Mamma`n til A Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Vi har kjøpt Maxi Cosi Cabriofix med base. Syns den virker enkel å bruke, lett å bære, samt at den har gjort det meget bra på tester :-)
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Maxi cosi cabriofix skal vi ha. Hadde det til førstemann også.
RosaParasoll Skrevet 17. september 2011 #7 Skrevet 17. september 2011 Vi har ikke Isofix i bilen og har derfor kjøpt Acta Graco Logic s (litt usikker på modellnavnet) denne har beltebase og står som fjell i bilen vår i hvertfall.. Den er større en maxi cosi og britax, og tyngre, men ettersom vi bor i hus og det er veldig små avstander denne skal bæres, så ser jeg ikke på det som noe problem.. Vi har i tillegg kjøpt en base slik at vi kan klikke bilsete rett på vognunderstellet.. Koster rundt 1800-1900 kr og har har gjort det bra i diverse tester
Gjest isimagen Skrevet 17. september 2011 #8 Skrevet 17. september 2011 Vi har nettopp kjøpt Maxi Cosi Pebble og Familyfix isofix base. Sist Maxi Cosi setene ble testet (mai 2010) kom Pebble litt bedre ut enn Cabriofix - så da valgte vi den. Setene kan også festes med bilens bilbelter (i stedet for isofix) men gir da litt dårligere sidekollisjonbeskyttelse. Her er testen til forbrukerrådet: http://forbrukerportalen.no/Tester/2010/bilbarneseter_mai_2010
11.11.11 <3 Skrevet 17. september 2011 #9 Skrevet 17. september 2011 Har maxi cosi cabriofix med easyfix base Denne basen kan med bilbelte også
Tre små troll :) Skrevet 17. september 2011 #10 Skrevet 17. september 2011 Jeg har sendt Mail til Forbrukerrapporten for å få en forklaring på den testen. Maxi Cosi Cabriofix (isofix) har nemlig tidligere fått 82 poeng, hvilket er den høyeste scoren noe sete har oppnådd i disse testene. Hvorfor det samme setet plutselig tester dårligere bør de forklare. Jeg lurer på om det er fordi de har brukt Familyfix basen, hvilket jeg har hørt er dårligere.
Tre små troll :) Skrevet 17. september 2011 #11 Skrevet 17. september 2011 Som denne linken viser får Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix base 82 poeng i testen fra 2007. http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37 Når den testes med Familyfix basen får den kun 70 poeng, så kjøp heller Easyfix basen! De eneste to setene som har oppnådd 82 poeng er Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix base, og Rømer (Britax) Baby Safe Plus SHR II med isofix base som fikk 82 poeng i den nyeste testen fra mai. http://forbrukerportalen.no/test/bilbarneseter Tror de fleste har Maxi Cosi... Setene er sikrere med isofix, men oppnår også gode score uten. Det er dog MYE enklere med base, og man sparer ryggen! Har man ikke isofix kan basene også festes med beltet.
snart3barnsmor:) Skrevet 17. september 2011 #12 Skrevet 17. september 2011 Vi har akta graco med base. Har basen fastmontert i bilen vi bruker mest, og så fester vi den bare med beltet hvis vi skal bruke den i den andre bilen. Brukte dette med første barnet, og skal bruke det nå også. Setet er enkelt å montere, og så er det veldig praktisk med sånn klikk-på-base:) Står stødig i bilen gjør det også!
Hanna@ Skrevet 19. september 2011 #13 Skrevet 19. september 2011 nå må jeg spørre litt dumt....menmen er ny på dette noen som vet om en kan bruke odenwalder vinterpose i de fleste bilstolene? Ellers må vi kjøpe en vinterdress til lille poden- noe vi i utgangspunktet trodde vi slapp siden posen er så god og varm. Har dog ikke kjøpt sete enda!
Miss 84 Skrevet 19. september 2011 #14 Skrevet 19. september 2011 Bebe Confort Windoo Plus og BRITAX Baby Safe Sleeper er to "ligge"seter som visstnok har fått gode resultater i test når det gjelder sikkerhet. I tilleg vil disse være mer heldige for ryggen til barnet. Hvis dere har tenkt å reise lenger enn 20-30 min slipper dere da å stoppe hvert 10 min for at barnet skal kunne få strukket ut ryggen. Vet ikke helt hvilke butikker som har disse, men kan bestilles på nettet i såfall...
icaa Skrevet 19. september 2011 #15 Skrevet 19. september 2011 Me kjøpte Besafe easy sleep, fekk det anbefalt foran Maxi Cosi. Det kan du kjøpe med og uten base, me kjøpte uten. Når du har kommet fram til der du skal, kan du legge ned ryggen på setet, slik at babyen kan ligge flatt når du ikkje er ute og kjører, ypperlig viss babyen har sovna. Setet er ganske tungt, men det er rett og slett for at det skal sitte bra i sete i bilen og ikkje slenge rundt ved bremsing, men det viktigaste for meg er at sete er trygt å kjøre med, ikkje at det er lett å bære!! Det har eg bæresele eller vogn til. Dette setet kan du og sette på ei vogn frå Stokke, istedenfor bag.
icaa Skrevet 19. september 2011 #16 Skrevet 19. september 2011 Sette på understellet til Stokke, meinte eg.
novembergutten:) Skrevet 19. september 2011 #17 Skrevet 19. september 2011 Recaro har vi valgt for andre gang:) super fornøyd og setene er både behagelig for babyen på lengre turer og setet ser bra ut synes vi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå